En Merca ledbuss på linje 624!

Startat av Fredde, 01 augusti 2008, 01:09:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredde_J skrivet 01 augusti 2008, 01:09:37 AM
::)

/Fredde

Den modellen såg jag också en del av i Tunisien så den är nog inte så ovanlig där.

Lägg märke till skylten där det står SNCFT som alltså visar till en järnvägsstation. SNCFT är Tunisiens järnvägar :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

Detta var faktiskt den enda jag såg i detta utförandet. Det var betydligt vanligare med Volvo ledbussar... Utan dörrbroms, med öppna dörrar under färd :o ;D

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredde_J skrivet 01 augusti 2008, 23:36:47 PM
Detta var faktiskt den enda jag såg i detta utförandet. Det var betydligt vanligare med Volvo ledbussar... Utan dörrbroms, med öppna dörrar under färd :o ;D

Volvo är vanligt där upptäckte jag med.

För att gå in på en icke bussrelaterad sak, märkte du att många lastbilar där är Scania? De är visst tillverkade i någon Scaniafabrik i Tunisien :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

CitatVolvo är vanligt där upptäckte jag med.

För att gå in på en icke bussrelaterad sak, märkte du att många lastbilar där är Scania? De är visst tillverkade i någon Scaniafabrik i Tunisien  :)

Jodå det var en hel del Scania från sent 90-tal, fick endel på bild som kommer i Lastbilsforumet senare. Mötte även nya i Scanias R-serie och Volvos FH-modeller.