Huvudmeny

Swebus 4660

Startat av Niclas Rosenius, 01 augusti 2008, 00:54:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hmm, vart ligger denna destination?

//Niclas

Fredde

Så ska det se ut! Det är ju en känd Snackare som har varit ute och kört med favoritbussen! 8)

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 augusti 2008, 00:54:39 AM

//Niclas

Trevligt, den ligger norr om Södertälje där buss 750 vänder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Lär bli svårt med ledbuss dock.  :-X

Niclas Wennerlid

Slingan var där förra sommaren i alla fall.

//Niclas

Yujin Zhang

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 augusti 2008, 10:01:36 AM
Har man tagit bort vändslingan där ute?

Det fanns en slinga bredvid ett vitt hus på höger sida.

Så här såg det ut 2006 iaf:

Föraren som körde 1797 fick t.o.m. backa två-tre gånger i slinga för att ta sig runt hela slingan, trots det var en Scania. Kan väl också tilläggas att de som bor i Bockholmsättra (enligt föraren) tycker inte om när bussarna kör hit och vill inte ha de här; det kan man förstå när man ser hur trångt vägen här sista biten.

Karsten

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 augusti 2008, 00:54:39 AM

//Niclas

Den är väl inte tagen idag va? Senast jag körde den var 9:e juni, vilket kan stämma med trafiksituationen i motsatt riktning.

Niclas Rosenius

Citat från: Karsten skrivet 01 augusti 2008, 12:47:10 PM
Den är väl inte tagen idag va? Senast jag körde den var 9:e juni, vilket kan stämma med trafiksituationen i motsatt riktning.

Japp, det var den 9/6 som jag tog denna bild.

//Niclas

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 augusti 2008, 11:07:30 AM
Föraren som körde 1797 fick t.o.m. backa två-tre gånger i slinga för att ta sig runt hela slingan, trots det var en Scania. Kan väl också tilläggas att de som bor i Bockholmsättra (enligt föraren) tycker inte om när bussarna kör hit och vill inte ha de här; det kan man förstå när man ser hur trångt vägen här sista biten.

Kan inte förstå problemet att ta sig runt den vändslingan, MGA vände i den utan problem.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 augusti 2008, 11:32:16 AM
Vad gäller slingan i Bockholmssättra har jag något kort därifrån med Swebus 3000 i mitten på -90 talet, ska se om jag kan gräva fram det från något diamagasin, har visat det förut så någon kanske har sparat det? och kan lägga ut det på nytt.

Om 1855 duger så länge tills du hittar din bild så varsågod.

//Bussmicke.

Camilla

Citat från: Karsten skrivet 01 augusti 2008, 12:47:10 PM
Var det du som kom med en 47xx buss med samma skyltning i mölnvik vid 19.30 tiden i dag?

Karsten

Citat från: Milla skrivet 01 augusti 2008, 22:54:22 PM
Var det du som kom med en 47xx buss med samma skyltning i mölnvik vid 19.30 tiden i dag?

Japp! 4738, den smutsigaste av dem alla! :-\ Men bra gick den..

Camilla

Citat från: Karsten skrivet 02 augusti 2008, 00:59:02 AM
Japp! 4738, den smutsigaste av dem alla! :-\ Men bra gick den..
Hade du tittat i på hålplatsen när du pasarade den så skulle du sett mig

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2008, 22:37:48 PM
Kan inte förstå problemet att ta sig runt den vändslingan, MGA vände i den utan problem.

Jojo. Men allt handlar om hur föraren kör, Man kan ta kurvan för skarpt så man skrapar i träden, eller så ta ut kurvan för mycket så man kör ner i diket, eller så gör man inget av dom två, och då klarar man det.

Optimal

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 augusti 2008, 11:32:16 AM
Hur konstigt det än kan verka så är det lättare att vända en ledbuss i slinga än en Scania normalbuss, det skiljer t.ex 8 dm i hjulbas till ledbussen fördel, då ska du tänka dig vilket ohemult liv o kiv det blev i innerstan när de första CR112 kom, då skiljde det hälften 4 dm gentemot föregångaren CR111.

Vad gäller slingan i Bockholmssättra har jag något kort därifrån med Swebus 3000 i mitten på -90 talet, ska se om jag kan gräva fram det från något diamagasin, har visat det förut så någon kanske har sparat det? och kan lägga ut det på nytt.

Vad det gäller Omni, Så har Kortvagnarna bättre vändradie än vad Ledvagnarna har, Då det görs mycket U- Svängar med dessa på hallgården, och kortvagnarna kommer runt utan problem, medans med ledvagnarna så får man verkligen lägga om i god tid