Huvudmeny

Något för Verspider?

Startat av Mikael Ringmarck, 31 juli 2008, 15:21:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Jag sitter här med en lapp i min hand där det står att Swebus 5474 och 5475 (Mercedes Citaro) skall flyttas till Umeå. Hurvida det stämmer eller ej vet jag inte, för på en annan lapp står det att de ska till Botkyrka. Men jag tänkte att det kanske kunde vara av intresse för någon här inne ändå... :D

Walter

Vilken av lapparna är nyast?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Bromma->Umeå->Botkyrka enl. vad jag fick höra igår.
Dem måste jag ha på bild i Umeå; fd. och blivande Botkyrkavagnar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2008, 19:14:33 PM

aha fler vikarievagnar alltså.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Att två SL-röda Mercedes skulle upp kände jag till, men inte de exakta invnumren. Det låter som ett lite kul försök, för detta märke har väl aldrig använts i Umeås stadstrafik förr?  :)

Frågan är hur många vikarievagnar som behövs totalt för att täcka upp den krävande vintertidtabellen. Denna vinter blir ju mer omfattande än förra årets då vi nu kommer att få 8-minuterstrafik på halva linje 1 & 8 i rusning, samt en ny direktlinje Ersmark-Vasaplan (antagligen ett ledigt nummer i 7x-serien)

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2008, 19:14:33 PM

Dvs Botkyrka->Bromma->Umeå->Botkyrka igen, cirkeln är sluten, det var inte länge de fick stanna i Bromma...