Huvudmeny

Ötraf tar över SL

Startat av Magnus_J, 31 juli 2008, 12:47:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

verkar som en ny hittils okänd affär är i upptågande.
Är det så att Östgötatafiken ska ta över SL och innebär detta att vi komemr att få ett nytt bättre biljettsystem än acess??

Frågorna är många, svaren är okända..

bilden är för övrigt tagen i Västermalmsgallerian.

Optimal

Maskinen visar ju rätt inför axcess. Men det är bara tv, skärmen som visar lite galet

Yujin Zhang

På vissa Pressbyrånbutiker här i Stockholm ser man även bilder på Västtrafiks reskort med texten "Köp din biljett här" eller något sånt.

Patrik

På Pressbyrån i Gällivare förra året så var det reklam för SL-biljetter på skyltarna utanför (som är gemensamma för Pressbyrån?) och jag gick in och frågade skämtsamt om dom sålde SL-biljetter :)

Jonas Strömblad

Citat från: Patrik skrivet 31 juli 2008, 18:11:47 PM
På Pressbyrån i Gällivare förra året så var det reklam för SL-biljetter på skyltarna utanför (som är gemensamma för Pressbyrån?) och jag gick in och frågade skämtsamt om dom sålde SL-biljetter :)

Vad fick du för skämtsamt svar? :D
/J

Patrik

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 31 juli 2008, 18:14:07 PM
Vad fick du för skämtsamt svar? :D
/J

"Haha, nej det säljer vi tyvärr inte" :)

Leif D

Men vadå ????    jag trodde det var väl känt i dessa kretsar ?   Allså att Ötraf ska ta över SL..... ;D
;-)

Magnus_J

Leif D

Citat från: Magnus_J skrivet 31 juli 2008, 22:38:32 PM
ja och de ska bara köra med såna här vrålåk

http://www.gagsenstock.com/images/minibus.jpg

Ja precis, det syns ju, på färgvalet dessutom.  Fast risken är väl att det inte blir tillräckligt trång för resenärerna bara.....
;-)

Magnus_J

Citat från: Leif D skrivet 31 juli 2008, 22:46:08 PM
Ja precis, det syns ju, på färgvalet dessutom.  Fast risken är väl att det inte blir tillräckligt trång för resenärerna bara.....

vissa är så J*****a griniga bara  ;D

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 31 juli 2008, 18:14:42 PM
"Haha, nej det säljer vi tyvärr inte" :)

När de inflyttade studenterna från Stockholmsområdet försöker skämta med en när de kliver på de röda vikariebussarna, är det alltid lika kul att dra fram den gamla Ultrastämpeln (som ser identisk ut som SL-stämpeln) och ge dem ett svar på samma nivå tillbaka.

Och så en bild för att svalka er i sommarvädret:

Simon Bertilsson