Huvudmeny

vad för fastighet?

Startat av Magnus_J, 28 juli 2008, 23:11:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

är det någon som vet vad som döljs i denna fastighet.?
är det nåt hemligt så kan vi ju strunta i att svara. blev mest nyfiken eftersom det det ser lite "hemligt" ut när man passerar och när jag läste på vägverkets hemsida om pågående projekt så dök denna bild på en buss upp.

http://www.vv.se/filer/E4Sörentorp_medmarkering.jpg

Bussen syns mellan blå och röda texten, ser även ut på hitta och eniro att det står två brandfordon uppställda. antar att inte de två nyss nämnda sajter samt google tagit sina bilder på exakt samma tidpunkt/dag så det är en slump.

Björn Forslund

Det är väl Polishögskolans område. Fd militärt område. Inte hemligt, men knappast fritt tillträde.Fordonen används säkert vid utbildning av olika slag.

Magnus_J

då var min tanke på rätt spår. att det var nåt fd militärt,
att det ligger på PHS vet jag eftersom man gasar runt.. (under de lagliga hastigheterna för säkerhetskull) där inne ibland.

blev mest nyfiken på bussen =)

Björn Forslund

Vad jag vet så tränas det avancerad körning därinne. Säpo t ex ska ju kunna hantera bilar vid krissituationer. Bussen kan ju vara avsedd för interna transporter av eleverna, eller för övningar.

Nico

Den delen av Polishögskolans område tillhör den s.k. nationella insatsstyrkan. I princip då deras högkvarter/polisstation där de tränar, vidareutbildar sig mm.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.