Frågor om bildredigera från Raggarsväng?

Startat av Jona, 27 juli 2008, 20:51:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Tidigare i sommar var jag i Kälarne på en Raggarsväng. Åkte själv dit i en fin Hudson från 1949. Där fotade jag även denna buss som borde passa perfekt på lågtrafikerade landsbyggdslinjer.

Hur som hällts, nu till min fundering. Jag fotade ungefär hälften av bilarna som kom på denna raggarsväng, eller kanske mer än 50, men det spelar ingen roll. Frågan är hur skulle ni gjort när ni redigerade bilderna, täcka bitar av reg-numret som i exempel ovan eller visa hela.

Jag tror jag ska täcka det då det annars kan bli så att någon kriminell kan via mina bilder kolla upp vem som äger bilen och han får den stulen. Men då är frågan, även om jag täcker reg-plåten, så kan väl samma person själv skriva upp reg-numrerna om han personligen besöker en sådan tillställning.

Eller är det så att dessa glada och trevliga bil-ägare kan ha glädje av att plåten syns för att den vägen kanske få nya kontakter och kompisar i deras hobby.

Här tvistar dom lärde. Så kom gärna med tips, förslag och synpunkter.

PS om någon sedan skulle vara intresserad av det så kan jag senare i år visa alla bilarna jag fotade här på snacket.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Björn Forslund

Inte behöver du täcka över numren. Det finns massor med bilder i  t ex Classic Motor där regnumren framgår. Ev tjuvar som är intresserade av veteranbilar kan nog själv notera regnummer på plats om de sysslar med sådant.