Så man också parkera...

Startat av Bussmicke, 26 juli 2008, 20:21:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Erret

Har man som detta fordon "varningsblinkers" så får man parkera hur och var som helst, ingår i undervisningen för de som tar det nya "körkortet" för c-kort.

Christer K

Citat från: Peter Erret skrivet 26 juli 2008, 21:36:35 PM
Har man som detta fordon "varningsblinkers" så får man parkera hur och var som helst, ingår i undervisningen för de som tar det nya "körkortet" för c-kort.
Han borde ha CE kort, är ett släp tillkopplat till dragbilen. Kan vara så att han frågar någon om vägen, alla kör inte buss i linjetrafik. Samma sträckor hela tiden.
Är man desutom från ett annat land, så måste man se genom fingarna ibland. Brukar själv fråga om man ser någon stå illa till om de hittar.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

homer

Citat från: Christer K skrivet 26 juli 2008, 23:25:10 PM

så måste man se genom fingarna ibland.

Det är ju ingen som ställer sig på järnvägen och lastar eller frågar om vägen... men tydligen är de ok att blockera för busstrafiken

JDS

Citat från: homer skrivet 26 juli 2008, 23:48:27 PM
Det är ju ingen som ställer sig på järnvägen och lastar eller frågar om vägen... men tydligen är de ok att blockera för busstrafiken

Det är i alla fall mer OK än att ställa sig på järnvägen och därigenom utsätta allmänheten för livsfara.  8)

Ska man nu välja mellan onda ting så tycker jag nog att en bussterminal är en rätt bra uppställningsplats för en vilsen lastbil en lördag mitt i sommaren. Men det är jag det...

Simon Bertilsson

Ja att hitta p-plats i stan är absolut inte det lättaste när fordonet är 15 meter långt och 2,6 meter brett....

Staffan Sävenfjord

Citat från: homer skrivet 26 juli 2008, 23:48:27 PM

Säg inte det. För ett par år sedan var det en utländsk lastbilsförare i Småland som stannade mitt på järnvägen för att läsa på kartan. Ett veterantåg från Kalmar Veterantåg kom och smällde i bilen ganska rejält. Loket fick relativt svåra skador för att nu inte tala om bilen. Tur i oturen i alla fall att det inte var ett av de på banan vanliga Öresundstågen som kom. Då hade vi antagligen fått en parallell till den svåra olyckan utanför Nosaby. Där stod visserligen också en lastbil på spåret men det var för att föraren försökt köra mellan bommarna och fick den yttre bommen mellan dragbil och släp samt då inte förstod att det bästa varit att köra sönder bommen utan han gick ut och försökte få upp den med handkraft. Någon som absolut inte går.

Magnus_J

äsch det var ju gott om plats,  ;D

JB

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juli 2008, 08:55:31 AM
Säg inte det. För ett par år sedan var det en utländsk lastbilsförare i Småland som stannade mitt på järnvägen för att läsa på kartan. Ett veterantåg från Kalmar Veterantåg kom och smällde i bilen ganska rejält. Loket fick relativt svåra skador för att nu inte tala om bilen. Tur i oturen i alla fall att det inte var ett av de på banan vanliga Öresundstågen som kom. Då hade vi antagligen fått en parallell till den svåra olyckan utanför Nosaby. Där stod visserligen också en lastbil på spåret men det var för att föraren försökt köra mellan bommarna och fick den yttre bommen mellan dragbil och släp samt då inte förstod att det bästa varit att köra sönder bommen utan han gick ut och försökte få upp den med handkraft. Någon som absolut inte går.

Var det då deras Ma blev skadad? Blev det något kvar av bilen?

/Jonas

Staffan Sävenfjord

Citat från: JB skrivet 27 juli 2008, 14:12:51 PM
Var det då deras Ma blev skadad? Blev det något kvar av bilen?

/Jonas

Precis. Jag minns hur det gick med bilen men det var väl trailern som fick ta emot smällen.