Huvudmeny

Lingmerths Buss 152..

Startat av Bussmicke, 25 juli 2008, 23:27:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Det verkar ha gått församlingen förbi att Lingmerths Buss har fått 3 nya 8700 till depån i Österbymo med nummer 152-154.
I alla fall har ingen skrivit något. Jag kan bara bidra med denna spom kom in 5 minuter innan tågets avgång.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

OSkar000

Nej, de där har jag fullständigt missat. Liksom det mesta som har hänt inom Östergötand det senaste året.

Snygga bilder hursomhelst :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: OSkar000 skrivet 27 juli 2008, 21:34:00 PM
Nej, de där har jag fullständigt missat. Liksom det mesta som har hänt inom Östergötand det senaste året.

Snygga bilder hursomhelst :)

hmm...du är inte inne på min sida tillräckligt ofta för o upptäcka dom nya bussarna  :)
Kolla i nyreg-listan så hittar du några!

OSkar000

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 juli 2008, 22:47:16 PM
hmm...du är inte inne på min sida tillräckligt ofta för o upptäcka dom nya bussarna  :)
Kolla i nyreg-listan så hittar du några!

Jag brukar ha för vana att ta en titt på den listan lite då och då, men det var visst ett tag sedan nu ser jag eftersom det är många nyleveranser som helt gått mig förbi.

Många som kör för Ötraf verkar välja Volvo 8700, är det tillgången som avgör eller är det pga många föredrar (fd) Carrus framför (fd) Säffle?

Leif D

Församlingen har förmodligen även missat att även Bråviksbuss har en sådan buss, 8700 allså.....
;-)

dajo

Citat från: Leif D skrivet 27 juli 2008, 23:08:56 PM
Församlingen har förmodligen även missat att även Bråviksbuss har en sådan buss, 8700 allså.....
Även Arkösunds Buss, AK Buss, Ringarums Buss fick nya vagnar till trafikstarten i Juni -08.

Staffan Sävenfjord

Citat från: dajo skrivet 30 juli 2008, 13:57:36 PM
Även Arkösunds Buss, AK Buss, Ringarums Buss fick nya vagnar till trafikstarten i Juni -08.

Nu vet jag inte om tråden handlar om just 8700 eller om nya bussar till Östgötatrafiken i allmänhet. Men i alla fall fick även Östra Ryds Bil & Busstrafik också en ny buss i mitten av maj, nämligen en Scania Vest Contrast. Någon som vet registreringsnumret på denna? Hittar den inte i Svensk Busshistoria. Träffade ägarna till bussbolaget i Stryn i maj just när de skulle hämta bussen.

Mikael T Nilsson

Här är en bild på en av Stångåbuss (Linköping) 8700-vagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.