Råstavagn på Norrtäljelinje och Norrtäljevagn på Täbylinje

Startat av Mikael T Nilsson, 25 juli 2008, 21:26:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder tagna under sommaren. Busslink 3836 tillhör Råsta, men här ser vi bussen på Norrtäljes linje 676. Är det Norrtälje eller Täby som lånar bussar från Råsta eller är det även Råstaförare som kör i Roslagstrafiken?

Här ser vi Norrtäljevagn (Rimbo?) 5415 på Täbylinje 601V vid Mörby centrum. Linje 601H och 601V ska normalt sett trafikeras av bussar med lågt insteg, men undantag görs tydligen ibland. Norrtäljes turer trafikeras med ledbussar (både normalgolvare och lågentrébussar (Volvo B9S)).

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

3836 och 3838 (har jag för mig den andra var) var utlånade några dagar för en tid sedan och de kördes då av Norrtäljeförare. Sedan har vi faktiskt även haft ett par Råstaförare utlånade till Norrtälje för att primärt köra linje 676, men de har då lånats ut minus vagn.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Nico skrivet 25 juli 2008, 22:58:22 PM
3836 och 3838 (har jag för mig den andra var) var utlånade några dagar för en tid sedan och de kördes då av Norrtäljeförare. Sedan har vi faktiskt även haft ett par Råstaförare utlånade till Norrtälje för att primärt köra linje 676, men de har då lånats ut minus vagn.  ;)

Hej,

Tack för uppgifterna! Jag minns att Råsta även körde extraturer på Roslagen på den tiden då SL själva var trafikutövare. Det mest udda jag såg då var en flygbuss, SL litt. H5 på linje 636 mellan Stockholm och Björkö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.