Blandat nedslag i Kalmar län

Startat av Marc, 24 juli 2008, 20:27:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Här kommer ytterligare några spridda skurar på några udda vagnar och ett par vardagliga syner i Kalmar län:

I Hultsfred rullar denna utrotningshotade art.

En wanna-be Swebus, lånebuss från Volvo med trasigt skyltsystem.

Ramkvillas nya verkar gå stadigt på Växjö-Västervik omloppet.

Möte på vägen mellan Kristdala och Oskarshamn.

Godslastning i Oskarshamn

Trevligt med alla gamla Rasken.

Kommer att sakna dessa färger!

Connex lever kvar i syn och skrift.

Udda fågel i dessa färger.

Systerbussen rullar in till Kalmar Central.

Blåbuss i Kalmar.

Avslutar med en av de äldsta bussarna i länet!

Bussmicke

Trevligt, lyckos dig som fick 3903 på stan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mange_buss

Citat från: Marc skrivet 24 juli 2008, 20:27:02 PM

Tss... Gamla goda gotland har dussintals av denna sort..  :P ;D

Men nu kommer ju (nästan) hela flottan bytas ut, och det blir bara bussar från 2000-talet...

yngrot

Citat från: Mange_buss skrivet 24 juli 2008, 22:36:05 PM

Tss... Gamla goda gotland har dussintals av denna sort..  :P ;D

Men nu kommer ju (nästan) hela flottan bytas ut, och det blir bara bussar från 2000-talet...

Är det månne bastupers egen buss ?? ;) ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Vegan från Swebus i Malmö gick på Pendeln Lund - Malmö innan Man tog över.

Walter

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 24 juli 2008, 23:13:46 PM
Vegan från Swebus i Malmö gick på Pendeln Lund - Malmö innan Man tog över.

Ägs nu av Volvo sedan höstas
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Marc skrivet 24 juli 2008, 20:27:02 PM

3448 vore dock inte speciellt gammal eller unik i SL-land. Den skulle tvärtom smälta in rätt bra där. Men vad är det jag ser till höger? Finns det fler städer än Umeå som använder B10R/B7R-ledbussar? (Eller vad de nu heter). Men inte klagar jag. Den där blågrå individen kan gott få stanna nere i Kalmar...

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 25 juli 2008, 06:39:49 AM
. Men vad är det jag ser till höger? Finns det fler städer än Umeå som använder B10R/B7R-ledbussar? (Eller vad de nu heter). Men inte klagar jag. Den där blågrå individen kan gott få stanna nere i Kalmar...
Dom hade ju två stycken ledbussar i stadstrafiken men var dom är just nu vet du mycket väl.. ;D Gäller ju att dumpa skroten fortast möjligt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Tack för ett trevligt bildsvep!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

Fredde

Tack för trevliga bilder på gamla bekatskaper! Alltid lika uppskattat :)

Mange_buss

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 juli 2008, 23:03:58 PM
Om en (1) är dussintals så?  ;D

Av denna första modell 2000 variant finns det om jag minns rätt endast en kvar på Gotland.

De övriga 2 axliga modell 2000 är av senare modeller med sidomonterad kylare och hydralfläkt t.ex

Ok, chassit har vi många av,då...

bastuper

Har jag blivit nämnd? Inte ofta det inte, skaffar jag mig en bil eller nanat fordon blir det nog personlig skylt, jag täckte mig PELLE  eftersom det låter bättre än PER men nej, det får bli BASTUPER BASTUPER 1 o.s.v.

David M

Åh, mina gamla hemtrakter kring Oskarshamn minsann.

Har du någon bild att visa från Kristdala? Du måste ha varit där i samband med "Krestdale maaken" (marknaden som hålls i mitten av juli varje år). Det är även en mindre höstmarknad där i oktober kring Mickelsmäss.