Hur många bussar har Bergkvarabuss och Blekingetarfiken avsatt för...

Startat av Mange_buss, 22 juli 2008, 19:00:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mange_buss

...Linje 1-8 i Karlskrona??

Och förresten... Bedrivs denna trafik med några andra bussar än Mercedes Citaro??

Walter

Citat från: Mange_buss skrivet 22 juli 2008, 19:00:33 PM
...Linje 1-8 i Karlskrona??

Och förresten... Bedrivs denna trafik med några andra bussar än Mercedes Citaro??

Citaro av olika modeller är väl det enda som finns att tillgå för stadstrafik i Blekinge? Sedan är det Bergkvara buss som sköter trafiken åt Blekingetrafiken

Citaro används väl för all trafik utom Kustbussarna som körs av turistvagnar (Setra?)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mange_buss

Citat från: Walter skrivet 22 juli 2008, 19:10:42 PM
Citaro av olika modeller är väl det enda som finns att tillgå för stadstrafik i Blekinge? Sedan är det Bergkvara buss som sköter trafiken åt Blekingetrafiken

Citaro används väl för all trafik utom Kustbussarna som körs av turistvagnar (Setra?)

ok, tack!!

Men en fråga kvarstår..

Antal   ;)

Sundås

Citat från: Walter skrivet 22 juli 2008, 19:10:42 PM

Setrorna håller på (?) att bytas ut mot större Mercedes Travego (de tidigare "Tågbussarna" i Blekinge)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yuåiteru

Totalt finns 119 Citaro i Blekinge, men exakt hur många av dem som kör i Karlskronas stadstrafik har jag ärligen ingen koll på

Walter

Citat från: yupiteru skrivet 08 mars 2009, 18:52:32 PM
Totalt finns 119 Citaro i Blekinge, men exakt hur många av dem som kör i Karlskronas stadstrafik har jag ärligen ingen koll på

Är 119 inklusive eller exklusive de tre som nu skickats til Elite i Tyskland?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

yuåiteru

När Bergkvara tog över efter Swebus köpte man 119 st Citaro. Att någon av dem skulle skickats någon annan stans hade jag ingen aning om

Sundås

Citat från: yupiteru skrivet 08 mars 2009, 23:27:34 PM
När Bergkvara tog över efter Swebus köpte man 119 st Citaro. Att någon av dem skulle skickats någon annan stans hade jag ingen aning om

Det är precis nyligen tre stycken skickats till Tyskland.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

preacher

Dagtid går det 23 st Bussar på linje 1-8.Allihop är Citaro LE 07:or.Även på förstärkningar används det Citaro.