Huvudmeny

Öppen frysdörr

Startat av bastuper, 21 juli 2008, 23:25:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bastuper

Min lilla frys under kylen hade dörren öppen med 1 cm i sidorna, hur mycket kan det ha påverkat elräkningen om det varit så i 2-3 dagar?

Det hade nämligen byggts upp snö och is där och nu då det kom in varm luft var det väldigt snöigt där, så det var bara att ta fram hammaren och slå sönder skiten - isen förstås.

Björn Forslund

Om dörren inte går igen är det nog dags för en avfrostning, men då får du ta dina frysvaror till morsan/tjejen/polaren först, om du inte väljer att tina upp och anrätta allt.
Elräkningen är det nog ingen större fara med.

bastuper

Den är stängd nu, jag tog bara en hammare och slog sönder det som var i vägen o lite innanför, men dte är inte mycket i den frysen, så jag får se om jag äter upp det som är där och stänger av och rengör den eller så får "det vita" finnas kvar där. :)

Camilla

Citat från: bastuper skrivet 21 juli 2008, 23:46:58 PM
Den är stängd nu, jag tog bara en hammare och slog sönder det som var i vägen o lite innanför, men dte är inte mycket i den frysen, så jag får se om jag äter upp det som är där och stänger av och rengör den eller så får "det vita" finnas kvar där. :)
Du bör nog frosta av den för en frys med mycket is i drar mer ström har jag fått lära mig.