Bussbilder från Hälsingland

Startat av fumogy, 21 juli 2008, 21:43:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fumogy

Alla är bilder tagna idag

KR Trafik 100 vid Bollnäs järnvägsstation

KR Trafik 104 vid Ljusdals resecentrum. Lite suddig, men jag visar den ändå.

KR Trafik 88 vid Ljusdals resecentrum

KR Trafik 103 vid Ljusdals Resecenrum

Stationsgatan i Hudiksvall
En riktig rishög, tydligen. Generatorremen skrek rejält och den verkade skruttig i övrigt också.
Årsmodell 1995( gammal för att vara hos X-Trafik) KR-Trafik 144, avställd 2006-06-26, allt enligt Svensk Busshistoria. Troligen ägs den av Swebus nu, då den kör en stadlinje i Hudiksvall där Swebus kör trafiken.

Swebus 5841 på väg från garaget vid Katvikskajen till Hudikssvalls Station.

Byberg&Nordin AB Nordingrå 26 vid Hudiksvalls Station

Byberg&Nordin AB Nordingrå 9 vid Söderhamns Resecentrum

robbes

är det AHY591 som du säger är en 95:a och avställd? då har svenks busshistoria fel som du anger som källan.

Det är en 1996 års modell som ägs av : KLÖVSJÖ-RÄTAN TRAFIK AKTIEBOLAG och är i trafik  i sedna ett år tillbaka:I trafik (2007-08-17)

allt enligt vägverket och bilregistret som finnes där

Nicklas K

Citat från: Daniel Nilsson skrivet 21 juli 2008, 21:43:04 PM

Stationsgatan i Hudiksvall
En riktig rishög, tydligen. Generatorremen skrek rejält och den verkade skruttig i övrigt också.
Årsmodell 1995( gammal för att vara hos X-Trafik) KR-Trafik 144, avställd 2006-06-26, allt enligt Svensk Busshistoria. Troligen ägs den av Swebus nu, då den kör en stadlinje i Hudiksvall där Swebus kör trafiken.

KR 144 ägs och körs fortfarande av KR-Trafik. Man har dock ett omlopp där man kör en lokallinje 9 i Hudiksvall från industrierna (Ericsson och HIAB) till Hudiksvalls Station.

Mvh Nicklas K

Peter Andersson

Tackar så mycket för fina bilder från min numera hemort  :) Vill gärna ser mer

MVH Peter
Delsbo

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juli 2008, 22:15:08 PM
Bussen köptes av KR i april 2004, urspr ägare är Bohmans Busstrafik Östersund (Jämtlandsbuss/Sundsvalls Trafik)

Därefter står Centrala Buss som ägare, enligt SBH, men nog var det en av CB:s delägare som ägde den efter JB? Vågar man gissa på Bräcke Buss och att den var gul/vit?
Jag tror inte på Brunflo Buss som tidigare ägare, då deras Fifty ju hade regnr AHY641.

Ove Bojarp

Hej,
  Har en bild på den i gult från G III:s Torg i Östersund.
  På långsidan står det Bräckebussarna och på bakstammen
  Centrala Buss.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Esbjörn

Citat från: Verspieder skrivet 22 juli 2008, 05:44:05 AM
Därefter står Centrala Buss som ägare, enligt SBH, men nog var det en av CB:s delägare som ägde den efter JB? Vågar man gissa på Bräcke Buss och att den var gul/vit?
Jag tror inte på Brunflo Buss som tidigare ägare, då deras Fifty ju hade regnr AHY641.

Det var det numera insomnade bolaget TC Buss & Taxi i Bräcke som ägde den.
Här fotad i Östersund den 6 juni 2003.