Huvudmeny

Sommar i Halland

Startat av Marc, 20 juli 2008, 18:31:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

När det är semestervila på forumet, kan jag väl lägga ut ett par bilder från ett klassiskt semesterlän: Halland!

Börjar i Hallands södra delar, busstationen i Laholm!

Eftermiddagsbussen från Halmstad har kommit, men ändå ingen större aktivitet, folk sitter väl och tittar på något pingpong spel i grannorten Båstad.

Halmstad, det var tydligen här folket håller hus!

MaxCi och "Ej i trafik", en Bussmicke bild i särklass!

Eftermiddagsbussen mot Kronobergs län. Ja, felskyltad ::)

En avstickare till okända Bussnacks områden, Oskarsström! Inte mycket att se här, förutom någon statist i vägen.

Åter på kusten i Falkenberg. Nu har man byggt en ny station utanför staden, vilket kräver extra stadsbussar. Här har vi en regionbuss som gästspelar i stadstrafiken bland cykelstatister.

Jag följde efter folket och hamnade i Ullared. Helt TOMT på bussparkeringen, så när som på en husbuss...

En bild på Ätrans Buss, innan resan fortsatte till...

Varberg naturligtvis!

Som sagt, ett snabbt svep genom Halland. Nu gjordes inte resan så logiskt som från syd->nord, utan hade mer formen av ett ihoptrasslat garn-nystan...
Ett tips jag kan ge: Hallandspasset, ett kort för 130:- som gäller i 3 dagar på all busstrafik i länet!

Danne B.

Citat från: Marc skrivet 20 juli 2008, 18:31:01 PM

Jag följde efter folket och hamnade i Ullared. Helt TOMT på bussparkeringen, så när som på en husbuss...

Trevliga bilder!!! Men... Vad i hela friden sysslar dom med i husbussen??? :)

//Danne

Marc

Det kan man undra!? :D
En förstorad bild ger facit: det sitter en passagerare på trappsteget bakom föraren, men denna är skymd av en jätteapa klädd i blommig tröja som hänger i innerspegeln! Inlindad i en antennkabel dessutom...

Danne B.

Citat från: Marc skrivet 20 juli 2008, 19:29:38 PM
Det kan man undra!? :D
En förstorad bild ger facit: det sitter en passagerare på trappsteget bakom föraren, men denna är skymd av en jätteapa klädd i blommig tröja som hänger i innerspegeln! Inlindad i en antennkabel dessutom...

;D ;D ;D ;D ;D

Där ser man... ;)

//Danne

Richard1250

trevliga bilder,  i Oskarström bor jag där det inte finns något att se förutom en statist ;D
Nåja får väl tåla det  ;)

Kul att du gjorde en resa genom Halland men du glömde Hylte och Unnaryds buss  :)

Richard

Muk

Mycket trevliga bilder. Jag har själv planerat att ta en tur dit, just med tanke på busspasset.  :)

Johan Hansson

trevliga bilder från min stad, Halmstad
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

yngrot

Kul med bilder från lite ovanliga orter.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter Andersson

Tackar för fina bilder från Halland  :) Jag ska till Halmstad nu när jag är ledig. Ska passa på att köpa Hallandspasset ett antal gånger och åka runt i länet

MVH Peter
Delsbo (Föredetta Halmstadsbo)

Mikael T Nilsson

Citat från: Marc skrivet 20 juli 2008, 18:31:01 PM
När det är semestervila på forumet, kan jag väl lägga ut ett par bilder från ett klassiskt semesterlän: Halland!

Som sagt, ett snabbt svep genom Halland. Nu gjordes inte resan så logiskt som från syd->nord, utan hade mer formen av ett ihoptrasslat garn-nystan...
Ett tips jag kan ge: Hallandspasset, ett kort för 130:- som gäller i 3 dagar på all busstrafik i länet!

Trevligt! Husbussen är f.d. SJ-Buss 1673. Kan den ha tillhört Kalmar?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Norrortsmicke skrivet 21 juli 2008, 07:30:08 AM
Trevligt! Husbussen är f.d. SJ-Buss 1673. Kan den ha tillhört Kalmar?

Jo, den har tillhört Kalmar enligt mina noteringar.