Huvudmeny

Blåbussinvation..

Startat av Bussmicke, 20 juli 2008, 10:16:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Trevligt. Vad gjorde dessa vagnar här ute?

LinusA

MYCKET trevliga bilder, tack BM!!

Notera datumet... Var det Knugen som fick åka Ovlov? :-)

Själv var jag också där ute en sväng med min 47/44:a. Då kom polisen och sa att "här får du inte vara"...   :o

Bussmicke

han med bihang kom i häst & vagn..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2008, 10:16:22 AM

Underbart!
På order av hovets personal parkeras bussarna på utrymningsvägen upp till Solliden, där HELA kungafamiljen befinner sig! (Busslink oskyldiga) Se bara på färdtjänstbussen som fick stå och vänta bakom i 30min, medans förarna lämnade sina bussar och åt glass! Vad om det händer någonting där uppe på Skansenberget?

Nico

Nu är väl inte hovpersonalen samma sak som polisen så deras order skulle i alla fall jag ha tagit med en nypa salt. Sedan var säkert Säpos personskyddsdetalj inblandad och det folket bekymrar sig ju inte så mycket om just trafik och framkomlighet annat än ur rent skyddshänseende.

Tyvärr tycker jag annars att viss personal från räddningstjänst och polis ibland verkar ha lite dålig koll/framförhållning när de ger order och annat. Att man t.ex ibland spärrar vägar och annat i onödan kom ju bl.a. fram i samband med räddningsinsatsen på Essingeleden i våras. Har även varit med om att ambulanser och annat ställt sig så tokigt att medan de 'livräddar' någon med hjärtinfarkt på en gata så står de så dumt att deras felparkerade fordon medför väjningar och backningsmanövrer som riskerar människors liv och hälsa. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Johan Hansson

Någon som vet om det sverige höjdare inom regeringen som åkte i bussarna?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Björn Forslund

Tror du verkligen höjdare åker BUSS? Nej, det var nog snarare flaggviftande allmoge :D