Sjömans Starliner-Nu och då (Bild)

Startat av Oskar A, 19 juli 2008, 23:54:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Frippe Fribas

För att vara skåpmat är den faktiskt riktigt snygg i sin nya kostym.
//Fredrik

Christer K

Undrar om det bara är på klistrat eller om det är lackat, ser att mitten dörren saknar den röda randen. I övrigt så bryter det av mer nu och så ville kanske sjöman ha en egen färgsättning mot den gamla Westins färg.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

robbes

tror det är klistrat då bakre kofångaren inte är blå utan den är vit.

Kan det vara så westin varit på honom om att dens kall lackas om då den var för lik deras bussar?

Bussmicke

Varinte mycket till ommålning; byta rött mot blått..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Sjöman har tre bussar till som också är fd Westins, får väl se dessa till hösten då dessa främst går på skolkörning i Lekeberg
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Henasa

Skulle tro att det är lackat. Att lägga folie vid lysena är ju ett jobb som tar massor med timmar med tanke på formen. Nästan lite för glansit för att vara folie om man inte har vaxat den ordentligt!!

/Henrik

michael k

jag tycker sjöman är modig
han får ju uppdragen av sin föredetta fru
en gång i tiden hade han en space som han körde över 300000 med
bra buss tyckte sjöman

Robert Brink

CitatKan det vara så westin varit på honom om att dens kall lackas om då den var för lik deras bussar?

Inte helt omöjligt, nu har ju Sjömans i alla fall tidigare kört en del åt Westin! Men man vill väl från Westins sida kanske ändå att bolagen skiljer sig mera... Sjömans PBK 979 fd Westin Neoplan Cityliner, rullar mycket runt i Sthlm just nu i alla fall, och den är Westin stripad utan namnet dock, och en lite Sjömans dekal sitter på framdörren!

//R