Det var bättre förr...

Startat av Fredrik Mattsson, 19 juli 2008, 20:33:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Mathias Rickman

Ja det måste ha vart det

Mathias

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 19 juli 2008, 20:33:28 PM
eller?

Här håller jag helt med ;)

Ska föresten köra den här pärlan imorgon :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

yngrot

Lyckos dig... :D   kan du fixa en lite ljudfil det vore ju kul att höra lite riktigt ljud  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 19 juli 2008, 22:22:02 PM
Lyckos dig... :D   kan du fixa en lite ljudfil det vore ju kul att höra lite riktigt ljud  ;D

Jag har den här bussens motorljud som väckningssignal i min mobiltelefon. Men jag har tyvärr inte teknisk utrustning för att lägga ut den på nätet.
Jo, det är en ljudupplevelse kan jag lova.

Kinslayer

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juli 2008, 22:58:30 PM
Jag har den här bussens motorljud som väckningssignal i min mobiltelefon.

*Dräggel*......vill också ha det! Har en MP3 fil med en Scania V8 men det är ju inget mot CR 76

m.e.

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Henasa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juli 2008, 22:58:30 PM
Jag har den här bussens motorljud som väckningssignal i min mobiltelefon. Men jag har tyvärr inte teknisk utrustning för att lägga ut den på nätet.
Jo, det är en ljudupplevelse kan jag lova.

Om du skickar den som ett mms til mig ska jag maila dig eller  lägga upp den på nätet!!

/Henrik

Zella

Tack för dessa ljudklipp... finns det fler sådana sidor... skulle vilja ha Scania CN112-113 eller Maxci med tomgångsljud med Tsssss (pysljudet).  8)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tomas Fransson skrivet 21 juli 2008, 08:37:31 AM
Tack för dessa ljudklipp... finns det fler sådana sidor... skulle vilja ha Scania CN112-113 eller Maxci med tomgångsljud med Tsssss (pysljudet).  8)

Henasa har fått ljudklippet och meddelar att han inom kort kommer att lägga ut det. Jag vill redan nu varna för att inspelningen inte är av högsta kvalitet. Den är gjord med mobiltelefon.

Staffan Sävenfjord

Så, nu tycks ljudfilen ligga där. Jag tackar Henasa för hjälpen.

www.savenfjord.nu/Scania CR76.mp3

yngrot

Fick bara upp ett frågetecken på min dator :P

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 21 juli 2008, 22:29:11 PM
Fick bara upp ett frågetecken på min dator :P

Det fungerar hos mig. Kan det vara så att din läsare inte klarar av mp3-filer? Och är det fler som har problem att höra den? Det är första gången jag lagt ut en ljudfil så det är mycket möjligt att jag gjort fel någonstans.

yngrot

Jaha du mp3 läsning det får jag nog fråga nån av barna här . för när det gäller datorer är jag rätt körd.. ;D