Huvudmeny

Taxi Vemdalen

Startat av Niclas Rosenius, 19 juli 2008, 02:16:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

//Niclas

Frippe Fribas

Där var den ja, den gäckade mig för en tid sedan i stan...
//Fredrik

Staffan Sävenfjord

Trevligt! Du fick inga bilder på inredningen - den skall vara något speciell i den här bussen. Ryde Högnäs, Bussutrustningar i Nyköping,  gjorde den och han ville gärna att jag kom och skrev om den men tyvärr blev det så brått i slutskedet innan leveransen att det inte fanns tid för ett sådant reportage.

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juli 2008, 08:26:06 AM
Trevligt! Du fick inga bilder på inredningen - den skall vara något speciell i den här bussen. Ryde Högnäs, Bussutrustningar i Nyköping,  gjorde den och han ville gärna att jag kom och skrev om den men tyvärr blev det så brått i slutskedet innan leveransen att det inte fanns tid för ett sådant reportage.

Nej, tyvärr blev det inga bilder på inredningen eftersom bussen var låst och min kontakt på Sv. Neoplan var upptagen av en kund.

//Niclas

BadTab

Är det nåt liknande ombygge som deras Starliner2 som de fick levererad kring årsskiftet, belysning i hö backspegel, och lastluckor med pneumatisk öppning?

Niclas Rosenius

Citat från: BadTab skrivet 19 juli 2008, 11:49:51 AM
Är det nåt liknande ombygge som deras Starliner2 som de fick levererad kring årsskiftet, belysning i hö backspegel, och lastluckor med pneumatisk öppning?

Det är den som levererades i vintras. Bussen är den andra i Sverige av denna modell N1216HD Cityliner eller P14 som det står i CBR.

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: BadTab skrivet 19 juli 2008, 11:49:51 AM

Vad jag förstår är det mest inredningen som är speciell.

Niclas Rosenius

Hej!

Har blivit ombedd av Anders Lunden att lägga ut dessa bilder som han tagit inne i Taxi Vemdalens nya Cityliner pga att han inte själv kan lägga upp dessa.

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 juli 2008, 20:12:28 PM

Och därmed borde vi väl kunna konstatera att det inte är denna Neoplan som fått specialutrustning hos Bussutrustningar Ryde Högnäs. Det har i tråden också talats om en Starliner. Kan det vara den som avses.

Ante

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 juli 2008, 20:12:28 PM

Hej!

Har blivit ombedd av Anders Lunden att lägga ut dessa bilder som han tagit inne i Taxi Vemdalens nya Cityliner pga att han inte själv kan lägga upp dessa.

//Niclas

Hur pass vanligt är det egentligen med tvåpunktsbälten i moderna långfärdsbussar? De senaste bussarna som kommit till Byberg & Nordin (2 9700S, 1 9700H, 1 Starliner och 7 Ford Transit (2007-2008) har alla trepunktsbälten, vilket jag tycker är ett ganska självklart idag.

Knut

3 pkt belter er extra utrustning for de plassene som er beskyttet med et sete foran seg.
Er bare normalt med 3 pkt om det ikke er et sete foran

Lars

De nya Timexpressbussarna hos Nettbuss har trepunktsbälten på alla stolar.....
....men de som står får klara sig genom att hålla i sig fortfarande.