Huvudmeny

Swebus 6824.

Startat av Kent Skoog, 14 juli 2008, 18:53:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

6823 (BFY 102) levererades också idag.

Bussmicke

Trevligt, kommer det B9S också?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kent Skoog

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2008, 18:59:12 PM

Inte inom överskådlig tid vad jag vet.

homer

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2008, 18:59:12 PM

Eftersom en boggi som inte har Sl-standard har lika många stolar som en normal B9s är de väl inte troligt, om man nu inte vill ha fler barnvagnsplatser.

*Sl standard: större barnvagnsplats + 3:e bakdörr

M224

Sveriges snyggaste bussar om ni frågar mig.

MummA!  :D

Bussmicke

Dessa vagnar ovan hade varit ännu snyggare om de sett ut som denna i fronten..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2008, 21:46:12 PM

SL-emblem får de väl om många många år, sedan de tjänat klart i Sverige och exporterats till Ryssland!  ;D

Jonas Strömblad

Tror nog Micke menar att rutan går upp över skyltskåpet snarare än SL-märket... Å jag håller med Bussmicke!
/J

robbes

kan ju handla om en annan sak med hur OFTA riskerar man att byta ruta i sthlm jämfört med bussar som går på landsbygden är ju en kostnads fråga på så vis ju

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2008, 21:46:12 PM

Nja, snyggare hade varit om de sett ut såhär:

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/5700/slides/Busslink_5762_BZB392_Nynashamn_071011.html

Fram för orange :-D

Yujin Zhang

Någonting säger till mig att den kombinationen med "helruta" (dvs som bilden på 172) och dubbla framdörr inte finns i dagsläget, i Sverige iaf. Kan inte komma på någon vagn/serie på raka arm som har helruta och dubbla framdörr.

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 14 juli 2008, 22:07:05 PM
Tror nog Micke menar att rutan går upp över skyltskåpet snarare än SL-märket... Å jag håller med Bussmicke!

Görs den versionen ännu? Alla de nya Säfflevagnarna man ser har ju Kalmarbussens skyltskåp. Så även de nya B9S.

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 14 juli 2008, 22:42:20 PM
Görs den versionen ännu? Alla de nya Säfflevagnarna man ser har ju Kalmarbussens skyltskåp. Så även de nya B9S.

Ja, men observera att både Kalmars och B9S (tror du syftar på dem som GS fått) har dubbla framdörr.

virtual1

Citat från: Yujin Zhang skrivet 14 juli 2008, 22:46:22 PM
Ja, men observera att både Kalmars och B9S (tror du syftar på dem som GS fått) har dubbla framdörr.

Den här B12:an ser dock rätt ny ut (i vårt grannland Danmark) o den verkar ha enkeldörr utan helruta i alla fall...

Yujin Zhang

Citat från: virtual1 skrivet 14 juli 2008, 22:53:46 PM
Den här B12:an ser dock rätt ny ut (i vårt grannland Danmark) o den verkar ha enkeldörr utan helruta i alla fall...

Bild?