Amiga / Commodore 64/128 Nintendo mm

Startat av bastuper, 13 juli 2008, 21:08:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bastuper

Vad sägs om en ny forumtråd med lite datorhistorik - ja kalla det vad ni vill.

men nog är dte värt att bevara dom?

Sjävl har jag fått ta över både en C128 och en Amiga, med både tillbehör och en massa spel, hur mycket det är osm är riktigt vet jag inte men den dan man har ett boende med lite plats för grejerna kanske man kan skaka igång dom.

Nån annan som använder sånt eller är det enbart Windows 2000 eller nyare som gäller?

Nintendo 8 bitars hade jag en också men den är nog stulen eller skrotad ur en föreningslokal, men men....

Man 8 bitars spelade jag mycket, jag hade en disk med 128 spel, troligtvis nått pirat.

Har ni nått spännande liggandes i nått hörn?

at1981

Citat från: bastuper skrivet 13 juli 2008, 21:08:50 PM
Vad sägs om en ny forumtråd med lite datorhistorik - ja kalla det vad ni vill.

men nog är dte värt att bevara dom?

Sjävl har jag fått ta över både en C128 och en Amiga, med både tillbehör och en massa spel, hur mycket det är osm är riktigt vet jag inte men den dan man har ett boende med lite plats för grejerna kanske man kan skaka igång dom.

Nån annan som använder sånt eller är det enbart Windows 2000 eller nyare som gäller?

Nintendo 8 bitars hade jag en också men den är nog stulen eller skrotad ur en föreningslokal, men men....

Man 8 bitars spelade jag mycket, jag hade en disk med 128 spel, troligtvis nått pirat.

Har ni nått spännande liggandes i nått hörn?

Hej!

Jag hade en japansk Famicom (Family computer) med en kasset på 32 st. spel som min pappa köpte åt mig för 995 SEK hos "Keos sport och fritid" i Vemdalen (Härjedalen) någon gång under 1990-talet men det stod dock "Subor" på konsollen, även fast den hade ett identiskt utséende med en Famicom.

Men den är skortad för länge sedan eftersom den pajade. Sedan har jag en NES 8-bitars med ljuspistol men de flesta spelen har jag skänkt bort till goda vänner som samlar på gamla NES-spel för själv använder jag inte den längre utan lirar gamla hederliga spel via emulator på datorn istället.

MVH at1981 !!

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

bastuper

Jo visst har man en emulator på skiva liggandes, kul det med, men en dag kommer man säkert att köpa och samla på sig en apparat av varje minst och sen säkert en massa spel, just nu samlar jag på biltidningar o så förstås LP-skivor. :)

Men då ekonomin tillåter mer som sagt, då blir det det också.

Nupski

Har en Amiga 500 liggandes i sin kartong med serienummer 1. Första levererade till kund med kickstart 1.3. Köpte den och fick se numret några år senare, köpte den ny i början av 90-talet.

Hade innan en större samling dator allt från Vic 16 till Macintoshar via Spektravideo och ABC 80. Tiden det tog att hålla dem i driftsdugligt skick blev svårare år från år då styrchip och sånt inte gick att uppbringa. En dator mår inte bra av att stå i ett hörn och samla damm.

bastuper

datorer är som bilar och andra fordon, dom mår bäst av att jobba.

Så visst vill man skaka liv i dom, kanske lyckas lära sig hur grejerna fungerar så kan man spela o leka med dom lite också :)

Jonas M. Bobjörk

Ägare till en C64, tre A500 och en A1200. Uppväxt med C64 och A500.
ibland plockar jag fram diskettboxarna och kör igång 1200 och spelar :D

bastuper

Ja just ja Amiga 500 och Amiga 1200, det var så dom hette väl?

Björn Forslund

Har fortfarande kvar min gamla Commodore 64 med bandspelare. Tyvärr har har den pajat och jag saknar det sköna spelet där man flög ett vrålande attackplan över Mekongfloden och pepprade allt. Ett superroligt spel i all sin enkelhet.

Fredde

Mitt Nintendo 8-bit står framme konstant.. Spelas lite på när lusten faller in :)

bastuper

Så var det i mammas sovrum, en gammal gammal byrå från mormors tid, gamTVn mormors ovanpå o så 8bitars i skåpet under o en massa spel där i lådan och i skåpet bredvid enheten.