Huvudmeny

Nattinitti

Startat av NHK, 10 juli 2008, 20:51:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Den 1 juli fotade jag ett par Nattinittifordon som möttes i Norrköping.

Kanske skall detta ligga under lastbilar, men tidigare har Nattinitti legat här

NHK

Walter

Trevligt, vilken åkare sköter transporten?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

NHK

Om jag läser av numret rätt på hytten så är det TKZ 049 och då tillhör den J.B. Fraktkonsult AB, Gävle,

Scania R124 från 2000

NHK

Mussebuss

Kanske en dum fråga...
Men vad gör den stora Swebus-loggan där då?
Jag trodde i min enfald att Swebus äger detta ekipage, men det kanske bara gäller trailern, och dragbilen hyr man in från den som är billigast för stunden?
Dvs snart förare som inte har hemmabas Sverige, eller hur man ska uttrycka sig för att inte trampa i klaveret.
Mvh Musse

Walter

Citat från: NHK skrivet 10 juli 2008, 21:58:11 PM
Om jag läser av numret rätt på hytten så är det TKZ 049 och då tillhör den J.B. Fraktkonsult AB, Gävle,

Scania R124 från 2000

NHK

Tackar!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Jan

Citat från: Mussebuss skrivet 10 juli 2008, 22:10:50 PM
Kanske en dum fråga...
Men vad gör den stora Swebus-loggan där då?
Jag trodde i min enfald att Swebus äger detta ekipage, men det kanske bara gäller trailern, och dragbilen hyr man in från den som är billigast för stunden?
Dvs snart förare som inte har hemmabas Sverige, eller hur man ska uttrycka sig för att inte trampa i klaveret.
Mvh Musse

Swebus är huvudman för trafiken. I början skötes den av godsbussar.
I branschen i 40 år

Bussmicke

Synd att trafiken numera går med tråkiga lastbilar istf. Godsbussar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2008, 21:10:57 PM
Synd att trafiken numera går med tråkiga lastbilar istf. Godsbussar..

Speciellt eftersom den inte gick med förlust. Problemet var att man stod inför investeringar i nya godsbussar, dessa som gick där hade ju endast 9-14 sittplatser.
I branschen i 40 år

Bussmicke

Hoppas bara lastbilarna blir en parantes i linjens historia.
Hade en gång i tiden tänkt åka den linjen men tyvärr blev det aldrig så.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Numera bör det ju vara nattiåtti  ;D

Fördelen förr var väll att köra med Bussar med stortgodsutrymme då maxfart är 90km/h då dom var bussregade & då hade ju lastbilar & långtradare maxfart 70km/h..

//Fredde