Huvudmeny

Mot Italien i en CR111

Startat av Martin W, 10 juli 2008, 12:40:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter G

Citat från: Danne B. skrivet 11 juli 2008, 07:40:31 AM
Jomen, konst i all ära, men iaf mina tankar går lite lätt till en hippie-surfbuss i jätteformat! ;)

Och jo, jag har lyssnat på ljudet i filmen men det är ju på tok för kort! ;) Vill ju höra mer! Gärna utifrån när bussen drar iväg eller nå´t... 8)

//Danne

här kommer det lite mer av Cr111 motor ljud lite svamel i den filmen men man hör lite svagt av motorn hur den spinner samt från växel lådan med :)
http://www.youtube.com/watch?v=XjtR7ciceyg

nalle

Bussen är hemma! Det har varit en enormt kul upplevelse att köra hem piratbussen från leran i Belgrad

Parkerad på bussparkering intill gatan "Fajnorovo nábrežie" i Bratislava, Slovakien

Parkerad intill In Situ Modern Art Foundation på gatan Modrzewiowa i Podkowa Leśna strax sydväst om Warszawa, Polen

Interiörbild från hemresan

Fredde

Hur många mil blev det på denna resa?   Min absoluta favorit modell är denna Scania CR111... Karlstad hade dessa bussar i trafik fram till 1993 inv nr 161 till 170...  Varav 163 gick någon sommar på slutet som specialbuss "The banana bus club"  Det var störtskönt att sitta längst bak & öppna lite på motorluckan & lyssna på ljudet...

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Fredde skrivet 14 februari 2009, 14:59:14 PM
Hur många mil blev det på denna resa?   Min absoluta favorit modell är denna Scania CR111... Karlstad hade dessa bussar i trafik fram till 1993 inv nr 161 till 170...  Varav 163 gick någon sommar på slutet som specialbuss "The banana bus club"  Det var störtskönt att sitta längst bak & öppna lite på motorluckan & lyssna på ljudet...

http://www.jsbild.se/albums/index.php?album=Bussar%2FBussbilder+Sverige%2FOvriga%2F&pic=Karlstadbuss_163_Karlstad_depa_199006.jpg

nalle

Citat från: Fredde skrivet 14 februari 2009, 14:59:14 PM
Hur många mil blev det på denna resa? 

Skulle dra en gissning på runt 160 mil, färjan från Gdansk till Nynäshamn sparade ju en del körning, däremot blev jag sjösjuk och missade öppetiderna på deras minimala taxfree, så det blev ingen toblerone för mig :(

Björn Forslund

Växlade lådan OK? Dvs lyckades jag fixa styrboxen?

Cero

Vad händer med denna nu? Synd om en sådan gammal pärla ska försvinna. Den verkar ju vara i förhållandevis bra skick.

Peter G

Citat från: nalle skrivet 14 februari 2009, 15:58:49 PM
Skulle dra en gissning på runt 160 mil, färjan från Gdansk till Nynäshamn sparade ju en del körning, däremot blev jag sjösjuk och missade öppetiderna på deras minimala taxfree, så det blev ingen toblerone för mig :(

Jag skulle nog tippa att totala resan är säkert det dubbla tanken på hur dom har kört ner till italein o sen till slovenien (om dom stanna där) ren räkning om man kör hela tiden ner till italien så är sträckan ditt säkert 200 mil eller så :)

Danne B.

Citat från: Peter G skrivet 14 februari 2009, 16:47:30 PM
Jag skulle nog tippa att totala resan är säkert det dubbla tanken på hur dom har kört ner till italein o sen till slovenien (om dom stanna där) ren räkning om man kör hela tiden ner till italien så är sträckan ditt säkert 200 mil eller så :)

Menade han inte att den här senaste resan hem blivit 160 mil?

//Danne

Peter G

Citat från: Danne B. skrivet 14 februari 2009, 17:07:52 PM
Menade han inte att den här senaste resan hem blivit 160 mil?

//Danne

Om man läser frågan hur många mil resan blev  så uppfattar jag att totala trippen då :-)

nalle

Citat från: Peter G skrivet 14 februari 2009, 17:24:02 PM
Om man läser frågan hur många mil resan blev  så uppfattar jag att totala trippen då :-)

Jag menade bara resan från Belgrad till Stockholm :) Resorna innan vet jag inte mycket om, men den rullade ju ner till Italien och därifrån till Belgrad, så många mil blir det..

Citat från: Björn Forslund skrivet 14 februari 2009, 16:10:27 PM
Växlade lådan OK? Dvs lyckades jag fixa styrboxen?

Den växlade helt underbart, vid 42km/h så petade tvåan i, man drog lätt ifrån bilarna vid korsningarna

Citat från: Cero skrivet 14 februari 2009, 16:42:33 PM
Vad händer med denna nu? Synd om en sådan gammal pärla ska försvinna. Den verkar ju vara i förhållandevis bra skick.

Lite småplaner på att den ska ut på resa i sommar igen verkar finnas, är inte helt insatt i det men mina öron uppsnappade några önskningar om framtiden. Den måste dock in på rejäl service innan dess. Lite luftläckor, oljeläckor, värmefläktar, elfel, glappkontakt och sådana där småsaker som behöver åtgärdas, en rejäl pyspunka också.. Lite rost runt fönster och plåtskador som behöver besiktigas och åtgärdas.

Jan-Peter

Är väl ingen miss med Toblerone.Mona har säkert en hel del kvar sen sin time out.
Nu är det rättstavat också,ursäkta mej.

D_skalis

/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se