Söker bilder på Norrlandskustens Megaliners

Startat av bussgrabben, 09 juli 2008, 15:01:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Hej!

Jag undrar om det finns någon som har bilder att visa på de Megaliners som gick för Norrlandskusten? Jag skulle vara mycket tacksam för dessa. Själv har jag bara en gammal polaroidbild som inte är så mycket att hurra över.

Martin Maltkvist

Citat från: bussgrabben skrivet 09 juli 2008, 15:01:29 PM
Hej!

Jag undrar om det finns någon som har bilder att visa på de Megaliners som gick för Norrlandskusten? Jag skulle vara mycket tacksam för dessa. Själv har jag bara en gammal polaroidbild som inte är så mycket att hurra över.

Kolla in mina bilder!
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bussgrabben

Ja, det var de bilderna som fick mig att starta den här tråden :D

Jag kanske skulle ha skrivt att jag här menade från tiden de gick i trafik för Norrlandskusten.

Bussmicke

Har bilder på samtliga 4 på dia. Lägger ut i separat tråd.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan K

När jag åkte sträckan Övik-Sundsvall sommaren 2006 pratade konduktören och chauffören intensivt om "de nya bussarna" på linjen.
Är det nya bussar på linjen numera?

bussgrabben

Bussmicke

Citat från: Stefan K skrivet 11 juli 2008, 17:42:57 PM
När jag åkte sträckan Övik-Sundsvall sommaren 2006 pratade konduktören och chauffören intensivt om "de nya bussarna" på linjen.
Är det nya bussar på linjen numera?

Kan jag inte tro. Minns inte exakt när det var Connex tog över trafiken.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Kontraktet på Norrlandskusten förlängs hela tiden tills Botniabanan är klar. Tyvärr klarar inte vagnarna av alla mil på övertid. Nya bussar är inte på gång, men nog skulle sådana behövas! :-\

Esbjörn

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2008, 18:10:13 PM
Kan jag inte tro. Minns inte exakt när det var Connex tog över trafiken.

Juni 2002.

Fredde

CitatKontraktet på Norrlandskusten förlängs hela tiden tills Botniabanan är klar. Tyvärr klarar inte vagnarna av alla mil på övertid. Nya bussar är inte på gång, men nog skulle sådana behövas! :-\

Man får väl ta några vanliga boggi från KLT-land och måla om..  ;D