Dra ut motor på CR 111

Startat av peter, 07 juli 2008, 18:28:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

peter

Har försökt förstå hur man gör när man lägger in en bild - provar och ser om jag fattat rätt

peter

Uppenbarligen inte rätt sätt.

Tips?

Peter

Niklas Bygdestam

Vilken Scania CR 111 är detta?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

JDS

Citat från: peter skrivet 12 juli 2008, 00:22:34 AM
Uppenbarligen inte rätt sätt.

Tips?

Peter

Ligger bilden på en server? Det bör finnas en URL (adress på internet) till bilden som du klistrar in mellan img-taggarna. (Om du inte förstår vad jag menar så är det nog där vi har problemet!)  :)

Testa t ex http://photobucket.com

peter

Då provar vi igen med hjälp av fotohinken.

Bussen är en husbuss som tidigare gått i Luleå som buss 37

Peter

peter

Det såg ju genast bättre ut.
Här kommer några bilder till

Peter

yngrot

Finns det nån som har bild på den i sitt gammla liv?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Lulebjörnen

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 juli 2008, 10:12:22 AM
Vevaxeltätning?
Kompressorn...som har lossnat/skurit ihop/fått vevaxelbrott...då blir det olja...mycket olja  :o...

Tryckregulatorn syns på baksidan och där är den mesta oljan vilket gör att jag sätter en slant på att det hänt något med kompressorn. Även vevhusluckorna på motorblocket vilka sitter bakom kompressorn brukar läcka en del olja...

Vevaxeltätningarna både vid remskivan och vid momentomvandlaren ser ju hyfsat rena ut.

Björn Forslund

Ja, vi ser med spänning fram emot obduktionen av denna motor. En annan Bussnackare råkade också ut för ett motorras (med en CR112), men jag vet inte om det någonsin blev utrett vad som hänt.

RoTe

Spännande! Ser fram emot fler bilder.  ;D

Peter G

Tack Peter för att du har lagt ut lite bilder på bussen :)

peter

Hej,

Tack för tipsen på felorsaker.

Har varit på en liten semestertripp med husvagn (bussen kommer ju inte så långt) men är nu hemkommen.
Arbetet med motorn fortsätter imorgon lördag (om vädrets makter är på gott humör).

Vidare rapporter och bilder kommer.

Peter

Henasa

Följer med spänning utgången i detta fall. Har en gammal BR111 som oxå läcker olja. Men mest när man kommer över 90km/h under så är det inte så farligt.

/Henrik

Peter G

Undrar vad är skillnad mellan CR111 o BR111?

kan det vara att CR är för stadsbuss o BR är lantbuss? eller hur man ska säga det sistnämnda

Danne B.

Citat från: RoTe skrivet 13 juli 2008, 15:05:41 PM
Spännande! Ser fram emot fler bilder.  ;D

Instämmer!!! :) :) :)

//Danne