Gatufråga angående Stockholm

Startat av Martin Maltkvist, 07 juli 2008, 13:17:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Får personbilar köra på Klara Vattugränd i Stockholm eller är den gatan reserverad för bussar?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

JDS

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 07 juli 2008, 13:17:09 PM
Får personbilar köra på Klara Vattugränd i Stockholm eller är den gatan reserverad för bussar?

Det går bra att köra personbil där. (Dock får endast bussar m m svänga vänster in på Klara Norra Kyrkogata från Klarabergsgatan.)

Martin Maltkvist

Citat från: JDS skrivet 07 juli 2008, 13:21:06 PM
Det går bra att köra personbil där. (Dock får endast bussar m m svänga vänster in på Klara Norra Kyrkogata från Klarabergsgatan.)
Tack å bock. :D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico

Citat från: JDS skrivet 07 juli 2008, 13:21:06 PM

Nja, jag vill ha det till att man inte ens med buss kan svänga in vänster på Klara Norra Kyrkogata. Detta då det åt motsatt håll finns ett kollektivkörfält, avgränsat med en refug, för bussar som kommer på Klarabergsgatan och som ska svänga vänster in på Klara Västra Kyrkogata. Du har månne inte blandat ihop de olika väderstrecken?  ;)
.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Martin Maltkvist

Citat från: Nico skrivet 08 juli 2008, 00:53:21 AM
Nja, jag vill ha det till att man inte ens med buss kan svänga in vänster på Klara Norra Kyrkogata. Detta då det åt motsatt håll finns ett kollektivkörfält, avgränsat med en refug, för bussar som kommer på Klarabergsgatan och som ska svänga vänster in på Klara Västra Kyrkogata. Du har månne inte blandat ihop de olika väderstrecken?  ;)
.
Jag körde på Klarabergsgatan från Sergels Torg och skulle ta vänster in på Klara västra kyrkogata men icke, fick fortsätta framåt och usvänga i höjd med Bolinders plan.

Hälsningar
/Martin

JDS

Citat från: Nico skrivet 08 juli 2008, 00:53:21 AM
.

Jo det har jag, västra skall det vara!  :-[