Lok o motorvagnar på Tjustbanan.. [Bilder]

Startat av Tobias, 06 juli 2008, 20:38:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

I fredags var jag ute o knäppte lite bilder längs Stångådals o Tjustbanorna. Sedan Veolia vid tidtabellsskiftet tog över persontrafiken, så har man satt samtliga Y1 på Tjust och samtliga Y2 på Stångådals.
Stångådalsbanan är den banan som går mellan Linköping och Kalmar.
Tjustbanan är den banan som går mellan (Linköping)-Bjärka Säby och Västervik.

Kände för att ta lite bilder nu när Y1'orna är tillbaka på Tjust igen och här följer två bilder som jag hoppas kan uppskattas bland läsarna, kommentarer är aldrig förbjudna! :)

TMZ 108 bromsar strax in mot Bjärka Säby station, med tåg 48122 påväg från Västervik mot Linköping/Hallsberg.

Y1 1310 i utfartskurvan från Bjärka Säby, påväg med tåg 8653 mot Västervik.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Jay Carlsson

virtual1

Citat från: Tobias skrivet 06 juli 2008, 20:38:59 PM
I fredags var jag ute o knäppte lite bilder längs Stångådals o Tjustbanorna. Sedan Veolia vid tidtabellsskiftet tog över persontrafiken, så har man satt samtliga Y1 på Tjust och samtliga Y2 på Stångådals.
Stångådalsbanan är den banan som går mellan Linköping och Kalmar.
Tjustbanan är den banan som går mellan (Linköping)-Bjärka Säby och Västervik.

Kände för att ta lite bilder nu när Y1'orna är tillbaka på Tjust igen och här följer två bilder som jag hoppas kan uppskattas bland läsarna, kommentarer är aldrig förbjudna! :)

Trevligt =) - men kan f.ö. säga att jag åkte Y1:a från Västervik 2 dar innan tidtabellskiftet, dvs med SJ, vet dock inte hur vanliga de var innan på den banan!

Ronni Svensson

Tobias

Citat från: virtual1 skrivet 06 juli 2008, 22:00:54 PM
Trevligt =) - men kan f.ö. säga att jag åkte Y1:a från Västervik 2 dar innan tidtabellskiftet, dvs med SJ, vet dock inte hur vanliga de var innan på den banan!
Mjaa, det gick en tur på morgonen till/från Västervik, samt en tur till/från Västervik på eftermiddagen under SJ-tiden, resten då var Y2. Numera är samtliga tåg till Västervik med Y1.  ;)

Tack f.ö till er andra som gillade bilderna också!  :)
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

OSkar000

Riktigt snygga bilder!

Mitt försök sen i onsdags slutade tyvärr med 10 oskarpa bilder, manuell fokusering har trots allt sina brister.

Stefan P

Hej

Är det lok från tågåkeriet i Kristinehamn?

mvh Stefan P