Här ligger man illa...

Startat av Ulf Berlin, 03 juli 2008, 15:35:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...ty det är inte endast Dövstumskolan ute på Djurgården i Stockholm som
heter på detta vis utan även ett (bostads-)område i Kalmar!/Ulf

Rickardo

Trevligt! Manilla ligger inte bara i Fillipinerna utan även i Kalmar  :)

Sundås

Finns inte Kvarnholmen i Stockholm också? Visserligen finns ingen hållplats som heter det. Men ändå. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ulf Berlin

Citat från: Sundås skrivet 03 juli 2008, 19:34:38 PM
Finns inte Kvarnholmen i Stockholm också? Visserligen finns ingen hållplats som heter det. Men ändå. :)

Eh,jo;Linje 402 går dit.
Hur så?/Ulf

http://sl.se/ficktid/sommar/s402.pdf

Bussmicke

Kvarnholmen finns i Nacka, ej Stockholm.  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Något säger mig att Sundås menar att det finns ett lokalt område i Kalmar som heter Kvarnholmen men som inte har någon hållplats.

Fredde

Den centrala stadskärnan i Kalmar heter Kvarnholmen.

JDS

Citat från: Fredde_J skrivet 04 juli 2008, 02:10:47 AM
Den centrala stadskärnan i Kalmar heter Kvarnholmen.

Upprörande! Men nu undrar jag en annan sak, vad är det för stolle som har gjort texten på skylten? Det ser ju för löjligt ut med "Kalmar C" på olika ställen på olika rader.

Fredde

CitatUpprörande! Men nu undrar jag en annan sak, vad är det för stolle som har gjort texten på skylten? Det ser ju för löjligt ut med "Kalmar C" på olika ställen på olika rader.

Det var en kvarn på en holme för typ många 100 år sen.. Just därför!

Gissar att det är skapat enheltigt så för att det finns linjer på andra stolpar som inte har samma destination, men här råkar det vara så.
Här i SL-land är det precis så, men teckensnittet är aningen större. En designfråga helt enkelt. Tycker att dessa gula är bättre än de gamla...