Vilken skånebuss [Bildgåta]

Startat av Mathias Rickman, 02 juli 2008, 13:32:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Mathias

Simon A

Antagligen en som står uppe i Uppsala.

//Simon

Mathias Rickman

Walter

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 juli 2008, 19:34:41 PM
Rätt den står i uppsala

Nu får du ju avslöja mer. Är det en av de som flyttades till Uppland förra året?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Möllers

en gul A23 har jag aldrig sett har du bild på den  ???

Mathias Rickman

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2008, 19:50:19 PM
en gul A23 har jag aldrig sett har du bild på den  ???

De kommer en bild när rätt svar har kommit.

Möllers

då var den inte gul då är den grön då.

bjalle

Walter

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 juli 2008, 19:55:53 PM
De kommer en bild när rätt svar har kommit.
Jag vill ha det till att A23 är en ledbuss för stadstrafik. Skånes stadsbussar är gröna utvändigt och har gröna säten. Så såvida det inte ändrats eller GUB nya bussar har fått skånetyg så ligger det en hund begraven.

Jag har heller aldrig sett en gul A23, Arriva har dock gröna i Malmö. Så ska du ha individnummer så får en Uppsala-bo svara.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

den ska kanske till helsingborg då bussen om det är gul eller malmö ny buss då  ???

Mathias Rickman

Citat från: Walter skrivet 02 juli 2008, 20:00:01 PM
Jag vill ha det till att A23 är en ledbuss för stadstrafik. Skånes stadsbussar är gröna utvändigt och har gröna säten. Så såvida det inte ändrats eller GUB nya bussar har fått skånetyg så ligger det en hund begraven.

Jag har heller aldrig sett en gul A23, Arriva har dock gröna i Malmö. Så ska du ha individnummer så får en Uppsala-bo svara.

Svaret på bildgåtan är denna buss.

Först en bild på hela stolen. Av någon outgrundlig anledning så sitter de en Skånestol i GUB 293. De är bara den stolen, resten har den vanliga GUB-tyget på stolarna.

Mathias

Walter

Då var jag inte så långt ifrån. Är det bara denna bussen som har det så?

Mathias Rickman

Vet ej. Bara två som har kommit i trafik än.

/Mathias