Swebus 6736 SL-röd numera

Startat av Niclas Rosenius, 02 juli 2008, 10:55:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Citat från: Simon A skrivet 02 juli 2008, 18:23:03 PM
Då får han nog gå in till GUBs chefer med det leendet, där han jobbar numera :)

//Simon

Ja precis. Har ju kommit ifrån swebus käftar som tur är. :)

Synd att GUB inte köper in såna här bussar. Mycket skönare att köra än MAN.
Men synd att klaga. MAN har sina stunder ibland. :)

homer

Trevligt med en scania regionalbuss hos Swebus, men vem betalar hela kalaset? gissar att UL har betalat bussens extra kostnader (jämfört med motsv. diesel) och att Sl nu tar över kostnaden eller är de helt och hållet en intern flytt inom Swebus som sker utan de båda huvudmännens vetskap?

F.Å

Citat från: Lars Ödlund skrivet 02 juli 2008, 23:02:57 PM
Ja det var väl egentligen bara en tidsfråga när detta skulle inträffa, att ha 2 udda bussar som inte kan tankas utan kräver långa tomkörningar är ingen ekonomi vare sig för operatör eller beställare.

Det var ju synd att Märstakontraktet förlorades annars har bussen passat bra där, man har ju tidigare haft buss med samma inv nummer på SL tiden , nämligen en H16A

Ett litet förtydligande. Bilden visar 6736 vilken i H16A-form tillhörde Kallhäll. 6735 var vagnen i Märsta.

HB

Citat från: homer skrivet 02 juli 2008, 23:51:22 PM
Trevligt med en scania regionalbuss hos Swebus, men vem betalar hela kalaset? gissar att UL har betalat bussens extra kostnader (jämfört med motsv. diesel) och att Sl nu tar över kostnaden eller är de helt och hållet en intern flytt inom Swebus som sker utan de båda huvudmännens vetskap?

När man har ett avtal mellan två parter (som det är mellan trafikhuvudman och trafikutövare) så är det en självklarhet att man har en dialog. Det gäller den här branchen precis som dom flesta andra.