Busstrejken i Nacka/Värmdö

Startat av Peter Erret, 02 juli 2008, 00:50:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Busstrejk vadå

00:50 var alla bussar "hemma" ingen ville vara "svartfot" facket hade informerat så att ingen körde någon tur med avgångstid efter 00:00.
Dagen löpte lugnt i både

och i

men några missade nyheterna

den enda röda buss som rullade ute på Ormingelandet och Värmdölandet var

Nico

Citat från: Peter Erret skrivet 02 juli 2008, 00:50:13 AMmen några missade nyheterna

Visserligen är det ju inte alltför ovanligt att kurerna används som något ställe att bara hänga på, men man kan ju undra. Gjorde en liten vända i går kväll/natt och var bl.a. inne i rastlokalen i Sollentuna. När jag kom ut så stod det 7-8 småglin och hängde och undrade när nästa 520 till Viby skulle avgå. Drog till med kanske om en vecka och fick svaret - Öööh...? Informerade om att det rått busstrejk i nästan 24 timmar och att det funnits information om detta hos i prinip alla medier och fick då svaret - Åååh...! Avhöll mig från att säga något elakt om deras förmåga till informationsinhämtning, men kunde inte låta bli att rekommendera att de framöver i livet följde åtminstone någon nyhetsutsändning per dygn.  :P  ;D  ::)  ;)

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ivo

:)  Snyggt Peter till & med jag fastnade på bild.  8)

Jonas M. Bobjörk

Kan bidra med lite bilder även jag :)

Från Slussen och Lidingö :)

Torsvikstorg
De flesta var positiva. En del glodde mördande dock.
En hade ett förslag. Alla 6000 förare kör in till stan med bussarna och korkar igen allt.
"Ja, det är olagligt, men polisen har inte plats för 6000 förare i häktet"
Andra undrade hur det gick.
De gamla damerna hoppades att vi skulle få igenom våra krav så vi kunde börja köra dom igen :)

Aga

Aga, platskontoret :)

Ja, jag vet, det ser inte ut som på andra garage. Men det finns inte så många förare på Lidingö. Litet garage.
För övrigt återkom 3701 idag... körd av Scaniapersonal.

Slussen

471 brukar gå rätt ofta...

En normalt mycket vältrafikerad terminal.

Kortfattad information på engelska...