Fyra ganska nya GS-bussar (BILDER)...

Startat av Jonas Gustafsson, 01 juli 2008, 00:48:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

...samtliga fotade på Hjalmar Brantingsplatsen (som ingen människa säger, alla kallar platsen Backaplan).

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski

Snyggt. Om folk frågar när jag kör 99an, "Går du till Backaplan". Brukar jag svara, "Nej, jag går till Hjalmar Brantingsplatsen".  ;D ;D Själva platsen är Hjalmar Brantingsplatsen och affärsområdet bakom benämns Backaplan.

yngrot

Går??  jag som trodde du kör som vi andra gör ;)   När nån frågar går du dit, så visst får man lust att dra p-bromsen och gå ur bussen och be dem gå med... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

M224

Boggiebussarna var grymt snygga, hade dock (för syns skull!) föredragit enkel bredare mittdörr.

Hagri

Citat från: Tomas skrivet 01 juli 2008, 02:43:28 AM
Snyggt. Om folk frågar när jag kör 99an, "Går du till Backaplan". Brukar jag svara, "Nej, jag går till Hjalmar Brantingsplatsen".  ;D ;D Själva platsen är Hjalmar Brantingsplatsen och affärsområdet bakom benämns Backaplan.

Allt för att förvirra de stackars resenärerna. ;D
Det som började med B&W, eller hette det inte BRA stormarknad från början (?), och låg i delar av Rosengrens gamla kassaskåpsfabrik har vuxit ut till ett rejält köpcenter med allt man kan önska.

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Nupski

Citat från: M224 skrivet 01 juli 2008, 21:19:27 PM
Boggiebussarna var grymt snygga, hade dock (för syns skull!) föredragit enkel bredare mittdörr.

De är stadsbussar.

Calle

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 01 juli 2008, 00:48:49 AM
...samtliga fotade på Hjalmar Brantingsplatsen (som ingen människa säger, alla kallar platsen Backaplan).

//Jonas G

Snygga bilder, Jonas.

4x-serien är betydligt mer ljudisolerade än 2xx-serien, som trots att dom är nya är mycket bullriga från motorrummet.  :-\

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 01 juli 2008, 00:48:49 AM

Kallar ja, men vad heter platsen då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juli 2008, 21:40:06 PM
Kallar ja, men vad heter platsen då?

Hjalmar Brantingsplatsen så klart - precis som var o varannan människa kallar Sergels Torg för Plattan!

Bussmicke

Precis, ville bara se vad han skulle svarat
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.