Eslöv Stadsbuss 30 juni.

Startat av Möllers, 30 juni 2008, 19:58:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Idag var man i Eslöv fotade bussar jag gillade åka med scania vest v25 fina bussar det  8)
Träffade cyklisten med i Eslöv.
























bjalle

Hur mycke trafik (Stads och regionbuss) har Eslöv utanför rusningen?

Cyklisten

Trevligt  8) Har föraren i 3445 sagt nånting till dig? Han gnällde lite på mig att jag fotar honom men fick förklara att jag är bara hobbyfotograf och inte från någon tidning.

Björn: stadsbussar går i 20-minuterstrafik hela dagen, även regionbussar håller ungefär jämn turtäthet nu när skolan är slut.

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 30 juni 2008, 21:02:24 PM
Trevligt  8) Har föraren i 3445 sagt nånting till dig? Han gnällde lite på mig att jag fotar honom men fick förklara att jag är bara hobbyfotograf och inte från någon tidning.

Björn: stadsbussar går i 20-minuterstrafik hela dagen, även regionbussar håller ungefär jämn turtäthet nu när skolan är slut.

Funderar på att besöka staden liksom

Möllers

Jo det får du göra tycker jag mycket trevligt stad känner mig som hemma där nästan.
Har aldrig nån har gnällt på mig ner jag fotar bussar.

Cyklisten

Och här kommer den buss du åkte med, här var du nästan framme  ;D


bjalle

Snygg bild..
Får se hur vädret blir imorgon om en liten tur kan bli av

Möllers

#7
trevligt jo jag sog dig ner du fotade bussen  :o
Jag syns inte på bilden alls ner jag åke hem var det 6172.
Imorgon blir det nog helsingborg vill fota nya swebus express om jag ser den  8)

Cyklisten

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 30 juni 2008, 21:24:12 PM
Snygg bild..
Får se hur vädret blir imorgon om en liten tur kan bli av

Du har det i alla fall närmare och snabbare att ta sig hit än Mattias, fast min resa till Hässleholm kan aldrig bli av. Måste försöka få lite fler Thygessons mm. på bilderna och Kristianstad har jag redan besökt i år.

Möllers

Lätt åka ditt tar bara bussen 241 är man där efter 40-50 minuter.  ;)

Möllers

#10
Det du sa innan skulle komma en ny buss efter året var det en ny MB Citaro ?

Det som lite trist synd det kör inga bussar till Lund ifrån Landskrona kanske kommer sen kanske håller tummarna.

Cyklisten

Men du måste ändra dig nån gång och ta tåget, alla tåg som går söderut från Landskrona stannar i Lund  :)
De kommer säkert inte dra någon busslinje paralellt med tåg, då blir det nästan ingen som åker.
Och ja, det skulle vara "En Mercedes, en likadan som i Lund" enligt de två busschaufförer jag pratat med. Så det måste vara Citaro. Men det finns både O530 och en kortare variant (O530NK tror jag) som skulle passa bättre här i Eslöv.
Och jag vet inte hur det blir med 3122, jag misstänker att den ska tillbaka till Malmö och esrättas med nåt annat, mera permanent. De har inte ens ändrat texten "Malmö Stadsbuss".

Möllers

Nä tack liv rätt åka tåg fyfasiken håller mig till bussen  :P
Jo klart citaro passar bra o Eslöv är bara vänta se vad händer.

Möllers

Ligga bra visa fler bilder tycker jag  ;D










Sundås

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 juli 2008, 00:57:09 AM
Nä tack liv rätt åka tåg fyfasiken håller mig till bussen  :P
Jo klart citaro passar bra o Eslöv är bara vänta se vad händer.

Och jag kan fortfarande inte förstå varför man är livrädd för att åka tåg när det är säkrare än att åka buss.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se