Min lilla Kalmarresa del 2

Startat av Jocke Selling, 29 juni 2008, 21:28:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Vid en liten vägkrog,modell grill, stoppade vi för mat, det var då ca 15 km kvar till Norrköping där vi preliminärt tänkt äta. Men en i gruppen hade trängande behov av annan art.

Att jag skulle bli ensam om att ta denna gruppbild, kunde jag glömma. Ägaren till Grillen ville också ha bilder, troligen i reklamsyfte.

Nåväl efter att ha smort kråset (eller nåja), gav vi oss av runt 18:40.

I Norrköping sa vi adjö till 5887 som åkte till Enköping, föraren skulle dit, och bussen kunde väl komma till Uppsala nån annan dag.

Återstoden valde E4:an, i tron att det skulle gå fortare. Jag var dock lite skeptisk.

Vid avfarten till Gnesta blev det åter igen rast. Denna gången av det mer ofrivilliga slaget.

Först kom ett par små rökpuffar, sedan ett par löjligt små gummibitar.
Precis när jag skulle till att ringa han som körde släppte ett stort stycke av slitbanan. Hursomhelst tog vi av och parkerade vid denna kyrka i väntan på assistans.

Klockan var då 19:30 och vi hade siktat på att vara hemma ca 21:45.

Några bilder från däcksbytet, assistans anlände beundransvärt snabbt.

Samt några från väntan på assistans

Min kamrat Göran tog denna bild på mig och 5889, första gången jag kört Setra, mycket trevligt kan tilläggas.

Slutligen var vi framme i Uppsala strax före 23:00, och jag parkerade med en omtanke till Oskar A.

Som ju inte sällan passerar vår depå under tjänsteutövning.

Oskar A

Verkligen trevliga bilder i båda delarna! Tack vare din parkering hann jag få bra bilder på 5889 innan den togs in på plåten.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jocke Selling

Tack, synd bara att tiden inte räckte till att fota mera nere i Kalmar. Jag får väl lobba för att i orättvisans namn få åka en gång till ;D

RoTe

Ingen roadtrip är en riktig roadtrip utan missöden.  ;D

Fan va sugen man blir på att ge sig iväg någonstans.

Walter

Citat från: JoSe skrivet 29 juni 2008, 21:40:37 PM
Tack, synd bara att tiden inte räckte till att fota mera nere i Kalmar. Jag får väl lobba för att i orättvisans namn få åka en gång till ;D

JA det är ju fler Setror som ska till Uppland!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

David S

Fina bilder.

Gillar särskilt Setran med Swebusloggan på.

Har två frågor.

Är dessa bussar på väg att flyttas till annan ort?

Kommer dessa vagnar att lackas om till andra färger?

Ersa

Citat från: David S skrivet 01 juli 2008, 21:14:19 PM
Är dessa bussar på väg att flyttas till annan ort?
Kommer dessa vagnar att lackas om till andra färger?

1: Hela reportaget går ut på att berätta om att dessa bussar flyttas från Kalmar till Uppland.
2: De kommer att lackas om till UL-gult och då se ut som denna:

David S

Ah okej

Jag missade att läsa första delen av repotaget.

Tack för infon