Huvudmeny

Staffan Sävenfjord

Startat av Fredde, 28 juni 2008, 00:49:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Man har inte sett dig i något inlägg på länge, hoppas det är bra med dig?

//Fredde

Björn Forslund

Staffan är just nu ute på diverse reportageresor, säkert kommer han med en och annan intressant bild och berättelse vad det lider!

Fredde

Låter bra det, tack för info Björn...  Jag väntar med spänning!!!

//Fredde

Peter Öden

Hej !

Staffan lär ha varit på Grönland !

Mvh Peter Ö

Staffan Sävenfjord

Jovisst har jag varit på Grönland och i Luleå. Det är många andra resor framöver också varför mitt medverkande i Bussnack kommer att vara synnerligen begränsat i ytterligare ett par veckor.
Det är alltså inga problem med min hälsa, i varje fall inte värre än vanligt.  :)

Ersa

Jag läste ett reportage om bussförare/bussar på Grönland i någon tidning för några år sedan. Vill minnas att lönen var högre där än här hemma. Ser fram mot de exotiska bilderna från Grönland (samt de något mindre exotiska bilderna från Luleå)  ;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 01 juli 2008, 20:40:56 PM
Jag läste ett reportage om bussförare/bussar på Grönland i någon tidning för några år sedan. Vill minnas att lönen var högre där än här hemma. Ser fram mot de exotiska bilderna från Grönland (samt de något mindre exotiska bilderna från Luleå)  ;)

Jo, bilder kommer men det finns inte så mycket bussar på Grönland. Men det fanns ju också en del på vägen dit, det vill säga Färöarna, Vestmannaöarna och Island.
Vi passade för övrigt på att besöka Swebus depå på Västerslätt i Umeå under hemvägen.

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 juli 2008, 21:51:39 PM
Jo, bilder kommer men det finns inte så mycket bussar på Grönland. Men det fanns ju också en del på vägen dit, det vill säga Färöarna, Vestmannaöarna och Island.
Vi passade för övrigt på att besöka Swebus depå på Västerslätt i Umeå under hemvägen.

De andra öarna har jag inte sett några reportage från förr, så det blir intressant. Det enda jag hört om Island är en historia om att man på denna ö (iaf förr) kunde köpa ett billigare busskort som bara gällde antingen medsols eller motsols runt ön, så man fick åka runt för att komma tillbaka igen.

Va? Besöka Umeå utan att meddela i förväg? Skäms!  ;)