Huvudmeny

GUB 280 (Bild)

Startat av Oskar A, 26 juni 2008, 22:53:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Möllers

snygg buss snart tar MAN över sverige kan man tänka sig dom finns över allt nu i sverige.

Mange_buss

Björn Ax

När jag gick utbildningen på GUB så sa en av utbildarna att man inte fick köra ledbuss på universitetsbacken där 2:an kör. För dom var för tunga.

Har dom tagit bort det förbudet eller hade utbildaren fel??

Niclas Rosenius

Citat från: hamre skrivet 27 juni 2008, 01:32:10 AM
När jag gick utbildningen på GUB så sa en av utbildarna att man inte fick köra ledbuss på universitetsbacken där 2:an kör. För dom var för tunga.

Har dom tagit bort det förbudet eller hade utbildaren fel??

Det finns inget riktigt förbud för att köra med ledbussar på St Olofsgatan i backen vid Universitetet. Då skulle du ju ha en förbudsskylt som satt där.

Tidigare körde vi där med linje 5 med ledbussar och även UL-linjerna trafikerade denna gata. men pga alla vibrationer på kullersten så önskade fastighetsägarna vid nämnda gata att helst trafiken med ledbussar skulle minskas.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 juni 2008, 22:58:30 PM
snygg buss snart tar MAN över sverige kan man tänka sig dom finns över allt nu i sverige.

Mer MAN blir det snart i Uppsala. De nyaste har ännu inte satts i trafik :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Oskar, vad har sagt om det där med att rikta ned kameran lite?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.