Polis Polis Potatisgris 2..

Startat av Bussmicke, 26 juni 2008, 00:39:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

WOW! Det här måste ju vara någon slags rullande "häkte".

Nico

Möjligt att det är något sådant, men annars gissar jag mera på en hästtransport för polisrytteri etc. I.o.m. att högersidan inte syns i bild så är det lite svårt att avgöra.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Danne B.

Citat från: Nico skrivet 26 juni 2008, 06:46:30 AM
Möjligt att det är något sådant, men annars gissar jag mera på en hästtransport för polisrytteri etc. I.o.m. att högersidan inte syns i bild så är det lite svårt att avgöra.

Med tanke på lastluckorna på sidan och därmed golvhöjden känns det som att tyska polisen får hålla sig med ponnys om inte häst-krakarna ska slå huvudet i taket så fort vägen blir ojämn! ;)

//Danne

Nico

Tja, vem vet hur insidan är disponerad.  :D

Ärligt talat så har jag inte en susning om vad kusar kräver, tycker de flesta vanliga hästkärrorna ser ut att vara ganska usla. Att denna buss skulle vara en hästtransport är dock bara en gissning fån min sida... det kan ju som sagt lika gärna vara någon form av just häkte eller fångtransport. I.o.m. att vi i Europa dock inte verkar tillämpa det amerikanska stordriftssystemet för fängelser och dito transporter så undrar jag dock lite över behovet av sådana bussar, men visst kan det nog finnas.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bastuper

Låter osm du befinner dig i Germany, stick över itll Essen och köp dig en buss med släp som jag hittade där, då lirar du i samma gäng som Kebbe.

Bussmicke

Citat från: bastuper skrivet 26 juni 2008, 19:36:28 PM
Låter osm du befinner dig i Germany, stick över itll Essen och köp dig en buss med släp som jag hittade där, då lirar du i samma gäng som Kebbe.

Essen har besökts tidgare och nej, det räcker med Foton för min del.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Jag vågar nog satsa en slant på att det är en sorts fångbuss :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Har från dörrsidan också men där skulle en bilj***l åka ivägen hela tiden..
//Bussmicke.