Swebus 3997, var är den???

Startat av virtual1, 24 juni 2008, 23:32:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Blir tokig på den här bussen! - Av alla otaliga resor till Uppsala/Tierp och garagen på båda ställena under några år nu så har jag aldrig lyckats fånga den här individen!!! Var i Tierp i dag och avställda på depån stod 3994, 3995, 3996 och 3998(!) - men ingen förbannad 3997, pratade med två föröare som inte hade nån aning, o på VV står det att den är i trafik och tillhör Tierp, ARGH! - BM har ingen bild på den och inte PH heller, var är den??????

Bussmicke

Kollat Enköping? (Ren gissning)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juni 2008, 00:29:37 AM
Kollat Enköping? (Ren gissning)

Men då borde den inte stå reggad på Tierp, utan på Uppsala istället! - men absolut att det kan vara värt ett försök...

Janne Rickman

Citat från: virtual1 skrivet 24 juni 2008, 23:32:28 PM
Blir tokig på den här bussen! - Av alla otaliga resor till Uppsala/Tierp och garagen på båda ställena under några år nu så har jag aldrig lyckats fånga den här individen!!! Var i Tierp i dag och avställda på depån stod 3994, 3995, 3996 och 3998(!) - men ingen förbannad 3997, pratade med två föröare som inte hade nån aning, o på VV står det att den är i trafik och tillhör Tierp, ARGH! - BM har ingen bild på den och inte PH heller, var är den??????

Har du kollat Skutskär, Östhammar, Skärplinge och Österbybruk?

/Janne

virtual1

Citat från: Janne Rickman skrivet 25 juni 2008, 07:54:24 AM
Har du kollat Skutskär, Östhammar, Skärplinge och Österbybruk?

/Janne

Österbybruk kollade jag igår, var ligger depåerna placerade i de övriga orterna?

Esbjörn

Jag har fotat den i Östhammar tidigare, så gissningsvis finns den kvar där.

virtual1

Citat från: Esbjörn skrivet 25 juni 2008, 13:25:14 PM
Jag har fotat den i Östhammar tidigare, så gissningsvis finns den kvar där.

Ah, tack för tipset! - men depån finns var?

Oskar A

Hej! Bussen ska normalt tillhöra Öshammar men har stått i Uppsala en tid i Uppsala då det lär vara något fel på den. I övrigt kan jag hålla med om att det inte är någon buss man ser ofta.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Stefan P

Hej

Bara för att bussen står på Tierp behöver den inte finnas där, bussen kan finnas Österbybruk. Östhammar eller Skutskär.

Så välkomna till Östhammar att ta foton på våra bussar. Det finns tre buss bolag i Östhammar, Swebus, KR och Sundbergs Trafik.

Garaget finns på Indstrivägen 22 i Östhammar, vi delar garage med ett åkeri.

mvh Stefan P

virtual1

Citat från: Oskar A skrivet 25 juni 2008, 15:01:38 PM
Hej! Bussen ska normalt tillhöra Öshammar men har stått i Uppsala en tid i Uppsala då det lär vara något fel på den. I övrigt kan jag hålla med om att det inte är någon buss man ser ofta.

Ah! - då får man väl hoppas den står relativt fotovänligt till, fast rampningen i Uppsala är väl sällan den bästa ur fotosynpunkt, nåja... blir ånyo en tripp till Uppsala då! - tack till Stefan P f.ö. =)

Oskar A

Citat från: virtual1 skrivet 25 juni 2008, 17:14:54 PM
Ah! - då får man väl hoppas den står relativt fotovänligt till, fast rampningen i Uppsala är väl sällan den bästa ur fotosynpunkt, nåja... blir ånyo en tripp till Uppsala då! - tack till Stefan P f.ö. =)

Nej, det bästa är väl att fråga om det finns möjlighet att få den utbackad. Annars är det väl bara att se till att du har kamera/objektiv med bra vidvinkel med dig.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Stefan P

Hej

Den står på Tierps depån och vilar tills skolan börjar igen.

mvh Stefan P                                                                                   

virtual1

Citat från: Stefan P skrivet 27 juni 2008, 14:38:05 PM
Hej

Den står på Tierps depån och vilar tills skolan börjar igen.

mvh Stefan P                                                                                   

Sen när? - den var inte där för tre dar sen! 94-96 och 98 var där, men inte 97:an - säker på att den inte är kvar i Uppsala?

Stefan P

Hej 

Den står  på baksidan vid verkstade ihop med en gammal mercedesbuss,
man ser de bussarna före de andra om man kommer i från centrum.

mvh Stefran P