Från Råsta till Partille...(BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 24 juni 2008, 22:27:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

...har dessa bussar flyttats i vår tillsammans med en fjärde syster (4969).

Nu finns hela serien 4967-4975 (med undantag för den förolyckade 4968) i Partille.

När 512 startar igen efter sommaruppehållet kommer den inte längre att gå till Furulund utan vända vid Partille C. Delen mellan Partille och Furulund är övertagen av linje 511 (Partille C-Landvetter).

REDIGERAD 27/6 01.21: Ändrade bildlänkarna till nytt (eller nygammalt för min del) lagringsutrymme eftersom det gamla åtminstone tillfälligt verkar vara ur funktion. Bilderna verkar dock komprimeras hårdare automatiskt på det nygamla stället. Jag kanske får hitta en ny lösning med tiden.
//Jonas G

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan Hansson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 juni 2008, 22:27:27 PM

Nu finns hela serien 4967-4975 (med undantag för den förolyckade 4968) i Partille.

Vad har hänt med denna 4968 ?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Martin Maltkvist

Citat från: Johan H skrivet 24 juni 2008, 22:52:09 PM
Vad har hänt med denna 4968 ?
Den brann upp i Bergshamra och befinner sig numera i busshimlen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jonas Gustafsson

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Strömblad

Det är ju f-n att Lisebergskaninerna ska sno några av de få riktiga bussar (med motor) vi har i den här delen av landet. Fanns det inte några slöa Omni eller kanske några B9S de kunde fått?  >:(
/J

Magnus_J

hmm.. fanns det nån nattlinje 197 genom Ursvik innan min karriär eller har den kört fel?  :P

Calle

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 24 juni 2008, 23:34:54 PM

Det är ju f-n att Lisebergskaninerna ska sno några av de få riktiga bussar (med motor) vi har i den här delen av landet. Fanns det inte några slöa Omni eller kanske några B9S de kunde fått?  >:(
/J

Denna generationen är ju bättre än Veolia 2690 och 2691 i Partille, som helt verkar sakna isolering under motorrummet  :-\

Jonas Strömblad

Citat från: Magnus_J skrivet 27 juni 2008, 08:14:44 AM
hmm.. fanns det nån nattlinje 197 genom Ursvik innan min karriär eller har den kört fel?  :P

Detta var väl före Buss-PC'ns tid, och en tomkörning från Råsta till Ursvik för att bli en 504. Bussen hade väl säkert gått på 197 innan denna körning.
/J