Längtar redan till denna årstid...

Startat av Fredde, 24 juni 2008, 21:55:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Lite irroni i denna bild bara & den är över 4 år gammal med, Swebus 0600 vid den tidigare busshpl vid Karskär i Gävle när dåvarande linje 1 gick Nygårdarna - Karskär - City - Hagaström... Lite historia i nutid så att säga...

//Fredde

bastuper

En bild direkt uttagen från snöstormen vore inte helt fel, gärna med en ordentlig fastkörning.

Johan Hansson

Ja till vintern sitter jag troligen bakom ratten på en buss och detta väder är inte kul.
förseningar,halka oplogande vägar och våra kära bilister som kör med sommardäck när det ser ut som på bilden ovan.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

bussgrabben

Usch vilken otrevlig årstid, men en fin bild.

Bussmicke

Skämtar du? Hur kan man längta till att frysa?
Inte jag, tacka vet jag +25 eller mer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Här finns en bild fr Aftonbladet på en insnöad busshpl vid rådhuset http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9812/07/gavle250x232.jpg Det ska även finnas en bild på en helt totalt insnöad Scania MaxCI på dåvarande nattlinje 17 på stadsdelen Sörby dock har jag den inte kvar på dator & jag vet heller inte vem som tagit den, men säkert någon här på forumet som har den sparad på sin dator och det kan jag lungt säga insnöad buss...

//Fredde

Fredde

Bussmicke tänk att sitta och svettas i en Scania MaxCI när det är 25 grader ute & 40 grader bak i bussen.. Dessa fd GTAB vagnar saknar både AC & taklucka bak.. Där är en så kallad "kallbastu" eller rullande växthus...

Nä jag håller med om att sommaren är klart bäst, man förlänger den med varje höst & förvinter på Gran Canaria som bara ligger 5,5 tim fr Arlanda...

//Fredde