Premiärtur! (2 SL-bilder)

Startat av Kvarne, 24 juni 2008, 19:57:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mange_buss

Då tycker jagatt vi slutar kivas och medger att den ledade 5383 går i trafik nu, eller något sådant, så hade båda rät...  ;D :D :D ;)

Optimal

Citat från: Mange_buss skrivet 29 juni 2008, 21:42:49 PM
Då tycker jagatt vi slutar kivas och medger att den ledade 5383 går i trafik nu, eller något sådant, så hade båda rät...  ;D :D :D ;)

den korta hade bara det numret ett kort tag, sen fick den ett nytt nr

Yujin Zhang

Citat från: Optimal skrivet 29 juni 2008, 21:52:15 PM
den korta hade bara det numret ett kort tag, sen fick den ett nytt nr

...vilket är 2792 och hamnade i Råsta och därmed Connex sen Veolias ägo(?) men nu tillbaka till Busslink efter Busslink tog över Råsta.

Nico


Citat från: Yujin Zhang skrivet 29 juni 2008, 21:58:46 PM
...vilket är 2792 och hamnade i Råsta och därmed Connex sen Veolias ägo(?) men nu tillbaka till Busslink efter Busslink tog över Råsta.

Å fasen... å jag som ville ha det till att 2792 kom till Råsta med de andra Sundsvallsvagnarna.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

#34
Citat från: Nico skrivet 30 juni 2008, 00:50:22 AM
Å fasen... å jag som ville ha det till att 2792 kom till Råsta med de andra Sundsvallsvagnarna.
och jag tänkte detsamma..... det är iaf annan inredning i sundsvallsvagnarna.
Fast enligt fordonsregistret heter den 2792.

Yujin Zhang

Citat från: Nico skrivet 30 juni 2008, 00:50:22 AM
Å fasen... å jag som ville ha det till att 2792 kom till Råsta med de andra Sundsvallsvagnarna.

Om jag kommer ihåg rätt så hade 2792 "SL-röd" tyg på säten de första åren i Råsta, sen fick den "Connex-blått".

Ersa

Man kan ju alltid kolla ledstängernas färg på 2792.
Snorgrönt = Ursprung Sundsvall.

F.Å

2792 började sin bana i SL-land som Busslink 5383. Därav öppnaknappar för bakdörrarna och tidigare också den rosa inredningen. Hamnade sedan i Connex ägo där den fick nr 2792. Avbildad av Bussmicke under sin tid i Sundsvall. Återkom till SL-land med dom andra vagnarna i 27-serien som har den gröna inredningen. 2792 utrustades senare med Connex blå stolsinredning, sånär som på barnvagnsplatsens klaffsitsar som fortfarande är rosa.

Nico


Tack, för den infon F.Å. Har tidigare varit lite frågande inför den vagnen, men inte tagit reda på mer då den i bakhuvudet sedan alltid sorterats undan som enbart en f.d. Sundsvallsvagn. Då jag även alltid lyckas slå skallen i dessa vagnars låga innertak så hör de även till de caretor jag försökt undvika i görligaste mån...  ;D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman