Huvudmeny

Scania MaxCi DD

Startat av bussgrabben, 23 juni 2008, 18:33:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Att ULTRA körde dubbeldäckare på vissa linjer i Umeå verkar ha undgått alla här på forumet ;)

Många timmar i Photoshop tog det, men har man fått en idé så har man. Tillstånd från fotografen finns.

Optimal

ser helt klart snyggt ut, Åker hellre dessa än vanhool eller Helmark skrot

Fredde

En helt klart lyckad bild! Den ser lite roligare ut såhär än som vanlig standard-låda ;D ::)

Jonas Strömblad

Bussmicke, var är du?  ;D
/J
PS Bussen är säkert skyltad "Ej i trafik"  ;) DS

Kvarne

Snyggt! Hur gjorde du för att få till det där så fint...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Och tonade sidorutor har man köpt in från Solaris, ser jag!
När kommer ledbussversionen "MaxCi ALB" med normalgolv bak?  ;)

bussgrabben

Vad kul att den gillas. Bussmicke kanske inte vågar kolla ;)

Det är mycket klippa och klistra och klonverktyg använt. Dessutom gick det åt massor med tålamod.

Haha. Kul förslag. Jag får väl försöka få fram en ALB också. Får jag fortsätta botanisera bland dina bilder Verspider?

jocke

Huset bakom bussen kan ja föreställa mig ser kanska kul ut =)
Med 2 tak. :D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 24 juni 2008, 16:44:51 PM
Haha. Kul förslag. Jag får väl försöka få fram en ALB också. Får jag fortsätta botanisera bland dina bilder Verspider?

Naturligtvis. Jag ska se om jag kan gräva fram några fler "nya" opublicerade MaxCi-bilder.

Möllers

snygg bild ser cool ut kan du inte ´visa det hos scania företaget kanske dom gör såna bussar då.

bussgrabben

Huset med de två taken är anledningen till de fina tonade rutorna ;)

Fredde

Mycket bra gjord bild!! Det är bara ett AC-agg som saknas då dom 2 små fläktarna på taket redan är för små för en "vanlig" Scania MaxCI..
Här i Gävle har vi ju några kvar fr GTAB tiden som saknar taklucka bak, det brukar vara 40 grader bak i dessa varma sommardagar dock så är dom numera ofta avställda under sommartidtabellen & dom kommer ju även fasas ut under detta år med, hur man kunde beställa dessa utan taklucka bak lär vara någon snikenhet eller så åkte beställaren av bussarna bil med AC bara  :-X

//Fredde

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 23 juni 2008, 19:53:33 PM
Bussmicke, var är du?  ;D
/J
PS Bussen är säkert skyltad "Ej i trafik"  ;) DS

Hääär!
I Frankfurt (Oder)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bastuper

Nej säg som det är det är en resturang på andra sidan bussen med altan nere och balkong uppe :P

Den där bussen skulle fått sig lite färg också, varför inte svart och blank kanske?

En udda buss tycker jag ska ha en udda färg också :)