Huvudmeny

Vem har det jobbigast?

Startat av Mathias Rickman, 22 juni 2008, 21:47:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Lulebjörnen

Nya OK-macken vid Almungevägen?

Vad är det för en frän lyftkran i bakgrunden? Finns det någon bild på den?

Mathias Rickman

har invignings erbjudande på den

Lulebjörnen

Citat från: Mathias Rickman skrivet 22 juni 2008, 22:05:58 PM
har invignings erbjudande på den
...okej...det hänger alltså någon form av plakat eller skylt i kranen som ska locka folk till macken?

Det är nog inte någon van kranförare som hissar masten på en fackverkskran närapå 90grader...överstegring är nära förestående om det blåser från fel håll  :o...

Mathias Rickman

yngrot

Vad för körning var bussen ute på?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mathias Rickman

Fjälnora körningen som sss har i sammarbete med ulj

yngrot

Kan man åka med buss + lennakatten då menar du??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas M. Bobjörk

Eftersom det inte finns nån konduktör ombord så kan inte JDS ha det jobbigt. Men Karsten tycker nog inte det är jobbigt att ratta en sådan tingest, så jag svarar C.

Karsten

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 22 juni 2008, 23:08:22 PM
Eftersom det inte finns nån konduktör ombord så kan inte JDS ha det jobbigt. Men Karsten tycker nog inte det är jobbigt att ratta en sådan tingest, så jag svarar C.

Det var jättejobbigt, min glass tog aldrig slut kändes det som. :P CF-ovan är tydligen min vad, eftersom jag har kopplingspedalkänningar i den. :D

Magnus_J

Citat från: Lulebjörnen skrivet 22 juni 2008, 22:14:57 PM
...okej...det hänger alltså någon form av plakat eller skylt i kranen som ska locka folk till macken?

Det är nog inte någon van kranförare som hissar masten på en fackverkskran närapå 90grader...överstegring är nära förestående om det blåser från fel håll  :o...

precis det hänger en stor reklambanderoll på den.
Detta "fordon" stod för en tid sedan i hjulsta korset och hade då nån slags extra wire förankring också.

Leif D

Kul med en buss man faktiskt kört nån gång också, händer inte var dag.  Nu va de faktiskt flera år sen man ratta buss över huve taget.
;-)

Mathias Rickman

Mathias Rickman

Citat från: Leif D skrivet 23 juni 2008, 08:59:37 AM
Kul med en buss man faktiskt kört nån gång också, händer inte var dag.  Nu va de faktiskt flera år sen man ratta buss över huve taget.

tack för att du gillar bilden

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Karsten skrivet 22 juni 2008, 23:33:09 PM
Det var jättejobbigt, min glass tog aldrig slut kändes det som. :P CF-ovan är tydligen min vad, eftersom jag har kopplingspedalkänningar i den. :D

Kör väl inte manuell låda så ofta a kanske?
Nej, måste köra nån mer gammal buss. Har ju bara kört H80, och den var ju nästan automat :)