Utsikt från förarplats.

Startat av Nupski, 22 juni 2008, 00:57:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32



I morse klockan 05:14, utfartssignalen från Brommahallen ut på Tvärbanan.

/a32   ;)

Bengt Jönsson

Citat från: Tomas skrivet 05 juli 2008, 01:09:29 AM


Näsetvägen, Västra Frölunda 2008-07-02

Har lämnat badplatsen Saltsjönäs bakom mig numer bara Näset och är på väg mot Frölunda Torg.

Det vart idioternas afton denna fredag. Först alla dessa människor som bara irrat omkring och har inte en aning om nåt. Det började med en tjej som kom fram och sa att hon skulle till Sisjön för att bada och skulle av på Sisjöbadets hållplats. Försöker då förklara för henne att någon sådan hållplats inte finns utan att hon skall av på Askims Svartmosse, av hennes blick så inser jag att hon tänker inkompetent dj***l som inget vet. Så tjejen börjar fråga runt i bussen och alla ger henne samma svar som jag, vilket gör alla till idioter. Nåväl framme på Askims Svartmosse kliver hon av och sticker in huvet och frågar "Är detta Sisjöbadet?". Svarar henne då att så är fallet. Följd av detta kommenterar hon jag trodde det låg vid havet. Summa av detta var att hon skulle till hållplats Askimsbadet så hon fick allt vänta på nästa buss ner för berget igen.

Nästa kaos skapar jag själv. Kör in bussen i fel fålla på Frölunda Torg, uppskyltad som linje 93 mot Hults By och tror i min enfald att folk förstår att det är 93an som hamnat i fållan brevid. Men nej så vart inte fallet utan alla tänkbara människor kommer fram och frågar om detta är linje 94 mot Näset, svarar att så inte är fallet utan den står bakom. När jag sen lämnar Frölunda mot Hult så börjar folk skrika att jag kör fel, verkar inte finnas någon på denna plats som har den minsta läsförståelse.

Sen kom en trio av idioter, såg inte vart de klev på bara när de gick av. Men det var konstigt att ingen i bussen reagera. Fullsatt buss till Kallebäck får jag ombord tre pundare som knappt vet var de är någonstans. Dessa tre börjar leva rövar liv ombord, något som jag inte ser förrän jag kommer upp till Kallebäck. När jag väl kommer bak ser jag den största spyan i hela mitt liv kantat av en fyra uthällda öl över valda delar av inredningen, synd att jag inte hunnit ladda batteriet i telefonen.

Nästa sväng mot Kallebäck så var det ett gäng grabbar på motorcykel som skapade irritation de gick upp på bakhjulet och körde om och vek sig in så snävt som möjligt framför och tvärbromsade. Detta gjorde de mot de flesta bussar på oskarleden under kvällen. Tyvärr fick jag byta in min Den Oudsten pga spyan så jag hade ingen tyfon.

Nästa dårskap var när jag skulle hem står och snackar med några kollegor på bussen. Vi får då se ett moppegäng ute i Norra Tynnered som beter sig lustigt. Helt plötsligt viker en av mopparna in framför bussen och tömmer en pulversläckare. Noll sikt och full rökighet utan lukt i bussen. När jag klev av vid Brunnsparken så vart inte bussen blå längre utan vit. Men tror nog killen fick missfärgade kalsonger när han fick höra tyfonen på en Den Oudsten på första parkett.

Så då var en dag gjord.


Ja, "tutan" (eller tyfonen som du visst kallar den) på en "Den Oudsten" är inte någon som skäms för sig med något fisigt eller menslöst be-om-ursäkt-för-sig ljud utan "honkar" rejält!
:P  8)
Kan man inte köpa en sdåan på exv. BilTema ?
Själv brukar jag åka "Ost" från hpl "Kallebäcksvägen"..  :D

/Bengt

Nupski

#77

Södra Vägen, Göteborg 2008-09-12

En fredag till ända. På bilden står jag och reglerar på Södra Vägen utanför Trägårdsföreningen. Korsningen framför så korsas Avenyn, Östra Hamngatan och Södra Vägen. Buss en Den Oudsten nummer 320.

Är på väg mot Brunnsparken för avgång med Ö-snapsen linje 114 till Saltholmen 19:03, en trivsam linje att köra om man nu gillar plattan i mattan taktiken  8). Efter Järnvågen gäller att hålla fart tills du dånar in vid färjeterminalen så det är upp i 70 blås på Oskarsleden och inte en kilometer lägre.

Citat från: yngrot skrivet 11 september 2008, 21:23:11 PM
Flygbussen borde väl inte kunna stoppa dig??? den flyger ju .... ;) eller hur ?? det hörs ju på namnet. ;D

Jag önskar att de kunde flyga.  ;D

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 12 september 2008, 22:09:06 PM

Ja, "tutan" (eller tyfonen som du visst kallar den) på en "Den Oudsten" är inte någon som skäms för sig med något fisigt eller menslöst be-om-ursäkt-för-sig ljud utan "honkar" rejält!
:P  8)
Kan man inte köpa en sdåan på exv. BilTema ?
Själv brukar jag åka "Ost" från hpl "Kallebäcksvägen"..  :D

/Bengt

Vet inte var man kan hitta dylika tryckluftshorn, de sitter svåråtkommliga under så det är svårt att knycka någon längs linjen  ;D. Jasså du åker från Kallebäck då har du nog råkat ut för mig, när inte automatiken fungerar så brukar jag prata manuellt om du undrar vem av förarna på linje 50 jag är. Kör bara eftemiddagar  och kvällar ;D.

Nupski

Citat från: a32 skrivet 11 september 2008, 22:15:04 PM


I morse klockan 05:14, utfartssignalen från Brommahallen ut på Tvärbanan.

/a32   ;)

Kanske det är dit man skall söka. Sökte tunneltågförare men kom inte iväg till sista interjuvn men skulle få vara med på nästa utbildning om jag ville.

a32

Tror Veolia söker förare just nu till Tvärbanan, Nockebybanan, Tunnelbanan, samt till Saltsjöbanan.
Släng in en ny ansökan så kanske du kan vara med på testet denna gången  :)

Krav på spårvägen är att du har B körkort samt talar och skriver god svenska samt att du är 20 år, rätta mig om jag misstar mig.

/a32   ;)

Bengt Jönsson

.. men i "Stolleholm" är det ju så "ängsligt coolt"..  :o  :o
Betydligt mera "avslappnat" i Gbg.  8)

/B

a32

Helt rätt, här är vi coola  ;D  ::)

/a32 

Kristian

Mer Roslagsbana. Passage av hållplats Bråvallavägen. Jag vet inte varför TLC gjorde som de gjorde, men som synes så har de lagt tågväg norrut på båda spåren.


Ha-ha (Skratt á la Nelson Muntz i Simpsons.). Ingen påstigning här, inte. :D

Peter Sandström

Utsikten från förarplatsen på ett av våra fordon.

Mikael Lövgren

Här är utsikten jag fick en dag på riksväg 55 i Norge.
en hel drös oregistrerade luddiga saker...
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Peter C

Citat från: Cityliner skrivet 25 september 2008, 11:35:49 AM
Här är utsikten jag fick en dag på riksväg 55 i Norge.
en hel drös oregistrerade luddiga saker...


Bättre dom är på vägen än i tunnlarna, som dom gillar på sommaren  8)

avenue

Citat
Ja, "tutan" (eller tyfonen som du visst kallar den) på en "Den Oudsten" är inte någon som skäms för sig med något fisigt eller menslöst be-om-ursäkt-för-sig ljud utan "honkar" rejält!
:P  8)
Kan man inte köpa en sdåan på exv. BilTema ?
Själv brukar jag åka "Ost" från hpl "Kallebäcksvägen"..  :D

/Bengt

Signalhornet heter Klaxon Jericho och kostar 500 kr på Lastbilsgrossisten. Denna tuta orginalmonteras idag i lastbilar från både Volvo och Scania samt några andra märken.

http://www.lastbilsgrossisten.se/signalhorn-1224v-for-lastbilar-med-tryckluftsystem-p-104.html?cPath=6_57

Vill du ha värre saker kan jag varmt rekommendera Hadleytutorna som sitter på taket på många Volvo och Scania, låter högre än många konkurrenter. Dessa kostar dock ca 2200 kr styck. Och för ännu värre ljud så finns ju alltid Hornblasters som saluför tågtutor avsedda att användas i personbilar. Priser från några tusen och upp till ca 10.000 kr...

Nupski

Då är det dags att skaka lite liv i denna tråd. Klockan 16:22 en måndageftermiddag är ingen bra tid att stå och sälja lösbiljetter till Tranemo i 5minuter på Kungsportsplatsen  ;D.



Bakom min 99a står linje 50, 52, Röd Express samt en 18 plus en dröse spårvagnar.  ;D

Bengt Jönsson

En enkel kontant till Tranemo borde väl gå på en 150:-
8) :o
Något billigare om man kör med gamla Älabs värdekort...

/B

Kristian

Alstom gånger två i Rotebro.