Utsikt från förarplats.

Startat av Nupski, 22 juni 2008, 00:57:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JB

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 04 augusti 2008, 20:22:19 PM

Här kommer en bild med utsikt från en förarplats...  :)
/J

Från en förarplats, men åt fel håll. Du skulle vänt dig om så skulle det sett mer förarplatsigt ut.

/Jonas

Jonas Strömblad

Vid växling bestämmer man själv vilken sida man sitter på  :) Och loken har en stor fördel med att båda platserna är fullt utrustade för körning åt båda hållen...
I vilket fall så var jag där som växlare, föraren körde (åt båda hållen) från andra sidan   :o
/J

Christer Bergström

Aj då, här var det lågt...




Väghållaren insisterar på 3,1 m



Få se nu, vagnen är...



Denna viadukt finns på linje 352 i Lindesberg. Platsen heter Spannarboda och bilden visar riktning mot Linde.
Passagen sker med sänkt vagn och snigelfart, vintertid får föraren vara observant på ev. svallis

Turen bjuder på mycket natur men få resenärer eftersom det är skollov, denna turen var det 3 personer som skulle den
egentliga 352-sträckningen, den sista klev av vid Finnåkers bygdegård, vilket innebar att det fanns tid för denna fotoövning.
Linjen delar sträckning med linje 351 fram till Bertilsbro vilket gör att Vedevågsborna får en extra linje att resa med.

mvh Christer

Simon Bertilsson

Åhå! En "sänk-bilen-och-kör förskiktigt-genom-passage". Har ett par sådana på mina körningar med. Den roligaste är väl den där man backar ned i ett underjordiskt p-garage i centrala Helsingborg med lastbilen. Alla glor!  ;D

Nupski



Bilden tagen 19:49



Bilden tagen 21:20

Bussen skall rulla till 26:00 (02:00) och bör dra cirka 45-50 liter bränsle fram tills dess. Undrar om den klarar sig, servicekillen tyckte det inte var nödvändigt med fordonsbyte.  ;D Bussen har två tankar på 200liter stycket. En B93 Den Oudsten ledbuss.

Kristian


Nästa: Visinge. Tjänstetåget fortsätter mot Vallentuna. ;)

Mikael Blom



Mitt bidrag. Förarplatsutsikt på uppspår mellan Stångby och Örtofta strax norr om Lund.
UB2XK 2540 om någon vill veta.

/Micke

Karsten

Citat från: Kristian skrivet 18 augusti 2008, 23:50:32 PM

Nästa: Visinge. Tjänstetåget fortsätter mot Vallentuna. ;)

Hmm, bilden ser ut att vara tagen från förarsidan i en X10p. Hade du både hyttillstånd och instruktör? ;)

Kristian

Citat från: Karsten skrivet 19 augusti 2008, 10:50:56 AM
Hmm, bilden ser ut att vara tagen från förarsidan i en X10p. Hade du både hyttillstånd och instruktör? ;)
Ja. Jag jobbar på Roslagståg, är depåförare och hade lots.;) Tåget provkördes efter rapporter om dåliga bromsar.

Karsten

Citat från: Kristian skrivet 19 augusti 2008, 17:42:53 PM
Ja. Jag jobbar på Roslagståg, är depåförare och hade lots.;) Tåget provkördes efter rapporter om dåliga bromsar.

Jag bara skojar med dig. Bra att ni kommer ut på banan lite grann.. :D

Christer Bergström

Citat från: Tomas skrivet 18 augusti 2008, 23:27:37 PM
Bussen skall rulla till 26:00 (02:00) och bör dra cirka 45-50 liter bränsle fram tills dess. Undrar om den klarar sig, servicekillen tyckte det inte var nödvändigt med fordonsbyte.  ;D Bussen har två tankar på 200liter stycket. En B93 Den Oudsten ledbuss.


Hur gick det? Kom du runt eller kom Såppantorsk på besök?

mvh Christer

Nupski

Citat från: Christer Bergström skrivet 19 augusti 2008, 21:27:24 PM
Hur gick det? Kom du runt eller kom Såppantorsk på besök?

mvh Christer

Ingen aning. Klev av bussen och har glömt kolla i händelseregistret om den klarade sig.

Nupski



Grymt skick på den där spårvagnen. Lite ytrost och lacken är bara att polera skulle bilnasaren sagt.

Nupski

#73


Konsten att bli 12 minuter sen i rusningen, hamna bakom en flygbuss på Korsvägen  ;D.

yngrot

Flygbussen borde väl inte kunna stoppa dig??? den flyger ju .... ;) eller hur ?? det hörs ju på namnet. ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina