3 snabba från Midsommarafton

Startat av Fredde, 21 juni 2008, 10:48:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Som rubriken antyder så blev det bara några snabba på det som råkade komma ivägen, håll till godo!

Börjar med slitvargen jag blev tilldelad för hela Midsommaraftonen



En mycket trevlig vagn att umgås med, här flaggad och lövad :)

Sen har vi en kollega som tar ut svängarna..



Och väl inne i Slussen så lyckades jag få en bild på dagens mest udda fågel ::) ;D



Denna vagn tjänstgjorde på linjen in på sena kvällen till omloppets slut...


Walter

Tycker det är en gul grej att ni lövar och flaggar bussarna i Björknäs. Verkar vara en tradition då även Marc visat bilder från tidigare år
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 21 juni 2008, 10:48:07 AM


Och väl inne i Slussen så lyckades jag få en bild på dagens mest udda fågel ::) ;D



Denna vagn tjänstgjorde på linjen in på sena kvällen till omloppets slut...



Det är ju sådana vagnar som borde gå på 474.

Jag och damen hade nöjet att få åka ståplats i 1834 från Stavsnäs idag, med Börje bakom ratten. När man står upp i 50 minuter hinner man lägga märke till mycket i bussarna som man inte tänker på när man kör. T.ex. att det regnar in vid mittentakluckan trots strålande solsken, säten saknas (tack för ståplatsen!), öppningsbara fönster har tappat fjäderfunktionen och står och slår/glappar, de fönster som inte är helt igenimmade är i samma skick p.g.a. att fönstren inte tvättatspå mycket lång tid, samt att det frodas härliga mögelorganismer i fönstret i mittdörren vilken i sin tur sitter i ett sönderrostat fäste. På plussidan skall sägas att hatthyllorna var hela och utnyttjades i hög grad.

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juni 2008, 10:58:17 AM
Trevligt!

En "gammal" Tyresöbekanting.

Ja, de där är riktiga guldvagnar! Framförallt just 4570 håller mycket hög Björknäsklass!

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juni 2008, 19:23:53 PM
Riktiga motorer, tänk om ni fått en av systrarna i 46 eller 53 serien också, med riktig 5 stegad låda.

Tänk om.. 0699 och 0700 behöver bytas av åldersskäl snart.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Fredde_J skrivet 21 juni 2008, 10:48:07 AM
Som rubriken antyder så blev det bara några snabba på det som råkade komma ivägen, håll till godo!


Sen har vi en kollega som tar ut svängarna..




Lite dumt att löva över skyltskåpet?

Martin Maltkvist

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 21 juni 2008, 19:30:26 PM
Lite dumt att löva över skyltskåpet?
Tycker jag också men i detta fall är det snarare trädkronan som sticker ut.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 21 juni 2008, 20:24:26 PM
Tycker jag också men i detta fall är det snarare trädkronan som sticker ut.

Ja titta ja. Såg ut som den var lövad när jag kollade på farsans dator. Men nu när jag är hemma så ser jag ju :)

Fredde

CitatTrevligt!

En "gammal" Tyresöbekanting.

Ja 4570 är en av mina absoluta favoriter.

CitatDet är ju sådana vagnar som borde gå på 474.

Jo, kan lägga till, vad jag såg, att det aldrig var ståplatser i denna vagn på denna linje.

CitatTänk om.. 0699 och 0700 behöver bytas av åldersskäl snart.

Dessa, som har fixats till på verkstan nu? 0700 är nog kvar där ännu och får en facelift ;D Skämt å sido, dom har väl drygt året ut kvar?

CitatNär man står upp i 50 minuter hinner man lägga märke till mycket i bussarna

Om du la märke till allt det, tänkte inte på att 1834 är högre på vänster ledhjul än höger? ::)