Huvudmeny

Swebus 5211

Startat av bussgrabben, 20 juni 2008, 19:01:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

För övrigt siktades 5019 parkerad bredvid 5020 utanför garaget.

Ersa

Härligt! :D Jag körde runt i en av dessa idag på 8:an och 69:an, och jag är enbart positiv till dessa boogievagnar. Den tog sig runt överallt i varenda korsning och minirondell. Lacka om till blått, tuta och kör! Två på flyget och 5-6 st till övriga trafiken blir bra. Dessa passar ju även väldigt bra att merutnyttjas på 11:an.

bussgrabben

Dessa boggiebussar har väl nästan samma antal sittplatser som t.ex en omniled? Dessa borde väl i sådana fall vara smidigare att köra?

Lacka om till blått, jag kommer med färgburken på en gång!

Ersa

Spontant känns det som dessa har fler sittplatser än ledbussarna. Borde väl vara c:a 50 sittplatser i dessa? Någon som vet mera exakt? Har ingen koll på sittplatser i OmniCitylederna, men det var endast 42 sittande i Veolias B9S-Partilleledvagnar...

yngrot

Citat från: Verspieder skrivet 20 juni 2008, 19:43:01 PM
Härligt! :D Jag körde runt i en av dessa idag på 8:an och 69:an, och jag är enbart positiv till dessa boogievagnar. Den tog sig runt överallt i varenda korsning och minirondell. Lacka om till blått, tuta och kör! Två på flyget och 5-6 st till övriga trafiken blir bra. Dessa passar ju även väldigt bra att merutnyttjas på 11:an.

Hur tycker du det funkar med Swebus, bättre eller för tidigt ännu att säga nått om det??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 20 juni 2008, 23:54:33 PM
Hur tycker du det funkar med Swebus, bättre eller för tidigt ännu att säga nått om det??

Trafiken är ju inne i början på sommarperioden just nu, så vi bör nog avvakta till höstens rusning för att kunna jämföra trafiken med de båda föregående åren.