Skånemejerier ur Skånetrafikens synvinkel

Startat av Simon Bertilsson, 19 juni 2008, 01:38:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Åkte för en gångs skull kollektivt idag (det var väldans längesen, om vi bortser från en spårvagnsresa i måndags), och tog den här bilden under en omkörning på E22.

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 juni 2008, 01:38:05 AM
Åkte för en gångs skull kollektivt idag (det var väldans längesen, om vi bortser från en spårvagnsresa i måndags), och tog den här bilden under en omkörning på E22.

Kan det möjligen vara en kollega till mig?
Nu har förresten även jag varit och sett hur det går till nere på mejeriet i Malmö och även i Lunnarp

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 22 juni 2008, 22:00:26 PM
Visst är det Glimåkra. :)
Aha. Lunnarp har jag aldrig varit på, mer än att jag kollat lite utifrån staketet. Malmö är man ju dock smått less på. ;)
Passade dessutom på att snoka lite utanför det nedlagda mejeriet i Hörby häromdagen. Har aldrig studerat det tidigare. Den enda verksamheten som verkade förekomma där var parkering av tankbilar i den gamla mjölkmottagningshallen, och någon verkade nyttja fikarummet.

Beroende på morgondagen får man se när det blir dags att köra dit med 24m.
Är Hörby helt nerlagt nu?

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 23 juni 2008, 18:05:00 PM
Produktionen är helt nedlagd, och Glimmingehus Port Salut tillverkas nu som jag fattat det i Kristianstad. Mejeriet delägdes ju tidigare till 50% av Bornholms andelsmejeri, men ska tydligen numera vara 100% ägt av Skånemejerier.
Däremot har jag hört att det förekommer viss lagerverksamhet, och att det fortfarande finns en anställd, men det är bara som jag hört. Det kan vara så att även det är borta. Det såg onekligen öde ut, på gården. Ett par växelskåp står där, men de har använts/används som fasta lagerlokaler.

Jag vet att det kommer bilar märkta Bornholms andelsmejeri (tankbilar) till ysteriet i Kristianstad