Sverige ute ur EM i fotboll

Startat av Niklas Bygdestam, 18 juni 2008, 22:36:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Nu har Sverige tyvärr åkt ur EM i fotboll. Förlorat mot Ryssland. Vem kunde tro att det skulle gå så här? :'( :'( :'(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Patrik

Sverige är så otroligt dåliga så det finns inte, vi hade inget spel, inga bra målchanser och förlorade alla förstabollar.
Ett lag fullt med Zlatans är vad vi ska ha, han gjorde så himla enkla mål medan dom andra försöker passa omöjliga passar som inte kommer fram till rätt adress.

Möllers

Dom var kassa sverige.
Då finns det spanien kvar får man hålla på dom  8)

Hans Fredriksson

Otroligt dåliga är väl till att ta i.
Zlatan är en mediaprodukt. I ett svenskt lag passar inte en sådan spelare. Han gör sig bättre med en annan omgivning. Det är därför han är bättre i Italien.
En räcka ryska spelare är bättre än Zlatan.

Patrik

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 18 juni 2008, 22:47:16 PM
Otroligt dåliga är väl till att ta i.
Zlatan är en mediaprodukt. I ett svenskt lag passar inte en sådan spelare. Han gör sig bättre med en annan omgivning. Det är därför han är bättre i Italien.
En räcka ryska spelare är bättre än Zlatan.

Idag var vi otroligt dåliga, inte en enda passning satt rätt typ.
Visst är han en mediaprodukt men han får respekt från motståndare och kan "skrämma" dom, kunde alla spela lika enkelt som han kan så skulle vi kunna gå långt. Sveriges första mål i EM som han gjorde är ett bra exempel på att enkelt spel ger utdelning.

Hans Fredriksson

Inte otroligt dåliga. Det bara ser ut så när man möter ett lag med bra spelare.

Johan Hansson

ännu en spelarbuss som parkeras och den går tillbaka till Setra.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

michael k

dags för lagerbäck att söka nytt jobb

jocke

Sverige kan börja med att sparka bort Lagerbäck. Sedan kan vi ta bort Ljungberg,Svensson,Larsson. Dessa spelare är ute.

Ljungberg var bra för 10 år sedan.
Larsson var bra i Vm 94
Svensson lever på sin frispark från 2002.

Sverige vågar inte byta lag. upp med fler unga spelare så kanske vi kan lära oss att spela bra.

Och ja, utan Zlatan så suger sverige. Sverige kan inte spela utan honom.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Johan Hansson

Följande åtgärder bör göras

Zlatan, Henke, Ljungberg skall bort
IN med nya spelare!
Sparka nuvarande landslagsledning.
Ny förbundskapten som jag tycker Sverige skall ha är Sven Göran "Svennis" Eriksson.

Framförallt skall de skicka ner friska spelare till mästerskap.

Jag är väldigt trött på allt tjat om Zlatan, Henke om de hinner bli friska till Em, skall de tas ut m.m

Det som hände idag var väntat då jag anser att Sveriges lag var så dåligt  att de skulle lämnat sin plats till annat land typ Danmark som tröst för att den danska gosebarnet i 25 årsåldern sparng in på plan i kvalet till Em 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

jocke

Citat från: Johan H skrivet 18 juni 2008, 23:27:31 PM
Följande åtgärder bör göras

Zlatan, Henke, Ljungberg skall bort
IN med nya spelare!
Sparka nuvarande landslagsledning.
Ny förbundskapten som jag tycker Sverige skall ha är Sven Göran "Svennis" Eriksson.

Framförallt skall de skicka ner friska spelare till mästerskap.

Jag är väldigt trött på allt tjat om Zlatan, Henke om de hinner bli friska till Em, skall de tas ut m.m

Det som hände idag var väntat då jag anser att Sveriges lag var så dåligt  att de skulle lämnat sin plats till annat land typ Danmark som tröst för att den danska gosebarnet i 25 årsåldern sparng in på plan i kvalet till Em 

Zlatan är den enda som kan få Sverige att vinna något. Men han behöver hjälp.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Nico

Instämmer i några av kommentarerna ovan. Mycket faller på lagledningen för vad kan man begära när ordern som gällde för dagen verkade ha varit att lira defensivt och få till ett 0-0 resultat... och det mot en motståndare som behövde mål för att vinna och därför var taggade. Byt ut Lasse 'Lagom är bäst' Lagerbäck mot någon som siktar mot prispallen istället för någon som verkar anse det att anse det vara en bragd att ta sig till gruppspelet överhuvudtaget.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Kvarne

Visst, det var tråkigt att resan tog slut...det hade varit kul att få (åter)uppleva Rålambshovsparken som det var för 14 år sedan.

Men face the fact -Hade vi klarat Ryssarna så hade vi åkt mot Holländarna...Så det var försvinna i den här matchen eller nästa.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 19 juni 2008, 05:34:24 AM
Men face the fact -Hade vi klarat Ryssarna så hade vi åkt mot Holländarna...Så det var försvinna i den här matchen eller nästa.

Svenskar i gemen är tyvärr lite för bra på att höja sitt fotbollslag och melodifestivalbidrag till skyarna. Svenska media struntar ofta i andra länders diton, och glömmer att de kan vara bättre. Jag tror precis som Kvarne att vi aldrig klarat matchen mot Nederländerna, som ju slog mästarlagen i sin svåra grupp och jag hoppas f.ö. att "Oranje" vinner hela EM.

Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 19 juni 2008, 05:50:43 AM
Svenskar i gemen är tyvärr lite för bra på att höja sitt fotbollslag och melodifestivalbidrag till skyarna. Svenska media struntar ofta i andra länders diton, och glömmer att de kan vara bättre. Jag tror precis som Kvarne att vi aldrig klarat matchen mot Nederländerna, som ju slog mästarlagen i sin svåra grupp och jag hoppas f.ö. att "Oranje" vinner hela EM.

Men vi hade iaf fått njuta av en till svensk match under helgen och det är ju inte helt fel...