Huvudmeny

Dagens jobb

Startat av Jonas Strömblad, 14 juni 2008, 23:34:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Hade passning i Täby idag! Kan vara ganska segt om det inte blir något att göra, men det är sällan man får sitta mer än någon timme.

Fick börja med att åka lots på en 626 ToR Åkersberga-Linanäs. Det är riktigt fint ute på Ljusterö nu!

På återresan simmade en fågelfamilj ut precis framför färjan. Skepparen såg dock fåglarna, stannade färjan och lät fåglarna simma förbi  :)

Den här vagnen hade jag att för att ta mig till/från Åkersberga. Körde in till galoppfältet en sväng på återvägen för att skaffa mig lite linjekännedom inför sommarens ersättingstrafik. Någon Danne såg jag dock inte till...  :)

Några Umeåbussar såg jag inte heller till. Däremot dessa bussar som väntade på att få ersätta tågen

Knappt 60 mil på mätaren... Eller troligare 100.060 mil.

Bussen var denna, och det är en 1999 års modell. Blev några vagnbyten innan det var dags att åka hem.

/J

Bussmicke

Tack för trevligt repotage.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Dan Henriksson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 14 juni 2008, 23:34:35 PM
...Körde in till galoppfältet en sväng på återvägen för att skaffa mig lite linjekännedom inför sommarens ersättingstrafik. Någon Danne såg jag dock inte till...  :)

He he, nä jag var förmodligen där lite senare än du, vid 21.15-tiden.  :)

Jag håller med, sitta passning utan att få något att göra är tråkigt. Men en Ljusterö-tur och några vagnbyten låter som ett lagom och trevligt dagsverke! Fina bilder!

/Danne

bastuper

Jasså vissa linjechaffisar får åka färja   :D

Jonas Strömblad

Ja, vi har en del färjeåkning. Till Rindö, Ljusterö, Yxlan samt Blidö skeppar vi över bussarna.
/J