Huvudmeny

Svenska Dagsresor

Startat av Martin Maltkvist, 14 juni 2008, 23:27:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

I detta koncept lär det visst ingå en demonstration av örter och oljor, utöver själva resmålet.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

frigge

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 14 juni 2008, 23:27:43 PM
I detta koncept lär det visst ingå en demonstration av örter och oljor, utöver själva resmålet.

"Resmålet" är en försvinnande liten del av resan.. från frukost till strax efter lunch bearbetas offren av en säljare. Runt 10.000 spänn kostar huvudprodukten. Ett bäddset.

bastuper

Låter som en resa till Tyskland där man får uppleva "aufguss".

D.v.s. man sitter i en bastu och det kommer in en bastuvärd i bastun som hälle rpå vatten med eterisk olja på aggregatet och sen viftar ut ångan vilket kan ge en väldig fin doft - om man gillar just den oljan vill säga..

Pepparmynta, grönmynta, citron är 3 av många oljor, eller vad sägs om stjärnanis som doftar lakrits?

Men ska jag erkänna så tror jag inte den där gamla trotjänaren är på väg så långt, eller?  :(

Martin Maltkvist

Citat från: frigge skrivet 14 juni 2008, 23:39:11 PM
"Resmålet" är en försvinnande liten del av resan.. från frukost till strax efter lunch bearbetas offren av en säljare. Runt 10.000 spänn kostar huvudprodukten. Ett bäddset.
Då är det därför som dessa resor är ganska överkomliga i pris.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nupski

Citat från deras hemsida....

CitatBussar & chaufförer
Vi samarbetar enbart med noga utvalda och beprövade bussentreprenörer av högsta kvalitet. Bussarna är alla säkra och moderna turistbussar, allt för att du som resenär ska kunna njuta av dagen och känna dig säker och trygg. Våra chaufförer har varit med länge och är väl förtrogna med att ta hand om dig som resenär.

Svenska dagsresor

Modern buss kanske 1991 inte idag. Den verkar ställas av efter varje sväng för att sen ställas på.

Magnus_J

vill man se de där vagnarna så brukar de stanna och parkera ivägen lite här och var i Hallonbergs terminalen, när deras resenärer äter lunch.

Står de inte på 504 SUB avgångshållplats och halvt blockerar hela infarten, står de på bussuppställningsparkeringen för rastande 118 så de blockerar infarten,

Bussmicke

Men här står inte i vägen..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Din Resa har en blandad vagnpark, här kommer några bilder som jag tagit.

Och denna på samma buss.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Lulebjörnen

Citat från: bastuper skrivet 15 juni 2008, 00:00:43 AM
Låter som en resa till Tyskland där man får uppleva "aufguss".

D.v.s. man sitter i en bastu och det kommer in en bastuvärd i bastun som hälle rpå vatten med eterisk olja på aggregatet och sen viftar ut ångan vilket kan ge en väldig fin doft - om man gillar just den oljan vill säga..

Pepparmynta, grönmynta, citron är 3 av många oljor, eller vad sägs om stjärnanis som doftar lakrits?

"Eterisk olja"...den bastu som man frekventerar med kompisgänget är garanterat fri från "oljor med väldigt fin doft"...hrrrm...det finns inte heller nån "bastuvärd"...möjligen kan det hällas på en halv burk öl på aggregatet som som kan ge en väldigt fin..."doft"  :D...

Magnus_J

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juni 2008, 09:35:46 AM
Men här står inte i vägen..

i det fallet får en styck 118 plats bakom men ibland är det 2 bussar.
då står 118 på 504ans hållplats och tidsreglerar och sen blockar det hela terminalen.

Patrik

Det jag aldrig försått är varför man väljer Hallonbergen av alla ställen? Har dom vänner/släktingar där eller vad är det frågan om?
Jag har t.o.m. sett Mohlins dubbeldäckare ståendes där.

Magnus_J

Citat från: Patrik skrivet 22 juni 2008, 13:43:17 PM
Det jag aldrig försått är varför man väljer Hallonbergen av alla ställen? Har dom vänner/släktingar där eller vad är det frågan om?
Jag har t.o.m. sett Mohlins dubbeldäckare ståendes där.

resenärerna äter på restaurangen i centrumet.

Patrik

Citat från: Magnus_J skrivet 22 juni 2008, 19:26:52 PM
resenärerna äter på restaurangen i centrumet.

Det låter inte särskilt kul...  ::)

frigge

Citat från: Patrik skrivet 22 juni 2008, 19:27:38 PM
Det låter inte särskilt kul...  ::)

Du har just fångat hela reseverksamhetens behållning..
Men det är billigt ;)

Dagsresor kör vad som i tyskland kallas kaffeefahrt
(googla på det om du kan tyska, läs och häpnas)
deras kriterier på lunchställe är "billigt, och det ska inte finnas nåt annat att göra i närheten"

Patrik

Citat från: frigge skrivet 22 juni 2008, 19:31:40 PM

Du har just fångat hela reseverksamhetens behållning..
Men det är billigt ;)

Dagsresor kör vad som i tyskland kallas kaffeefahrt
(googla på det om du kan tyska, läs och häpnas)
deras kriterier på lunchställe är "billigt, och det ska inte finnas nåt annat att göra i närheten"

Hehe, låter som att man gör vad som helst för att få se en liten del av Stockholm  ;)